کد مطلب: ۵۲۴۳۳۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد:

پیش‌بینی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ / نااطمینانی‌ها ادامه دارد

پیش‌بینی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ / نااطمینانی‌ها ادامه دارد

سعید عیسی زاده، کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: تغییر مهمی در حوزه کار برای سال ۱۴۰۰ نمی‌بینم. نااطمینانی‌ها در اقتصاد ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری جمعیت ۱۸-۳۵ ساله از ۱۶٫۷ درصد در بهار ۹۹ به ۱۶٫۹ درصد در تابستان رسید. آماری که نشان از افزایش نرخ بیکاری می‌دهد. اما آیا نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ کمتر می‌شود؟ برای فضای اشتغال ایران کارشناسان چه پیش‌بینی‌هایی می‌کنند؟

سعید عیسی زاده، کارشناس اقتصادی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: تغییر مهمی در حوزه کار برای سال ۱۴۰۰ نمی‌بینم. نااطمینانی‌ها در اقتصاد ایران همچنان ادامه دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: مگر در مدیریت، سیاست خارجی و به طور کل همه چیز معجزه‌ای شود. اگر با همین وضعیت ادامه دهیم مشکلات ما تشدید و متاسفانه جوانان ما ناامیدتر از گذشته می‌شوند. در وضعیت کنونی بسیاری از فارع‌التحصیلان به دنبال توصیه‌نامه‌ای برای خروج از کشور هستند.

عیسی زاده پیش از این درباره دلایل بیکاری به تجارت‌نیوز گفته بود: اقتصاد کشورمان به دلیل سومدیریت‌ها و کشمکش‌های سیاسی مشکلات فراوانی دارد که بازارها کارکردشان را از دست می‌دهند. بنابراین در بعد تقاضا تولید نمی‌تواند رشد پیدا کند. رشد اقتصاد منفی نیز باعث شده است که اقتصاد ما کوچکتر شود. در بعد عرضه هم برای جوانان ایجاد شغل نشده و پس از مدتی برخی از پیدا کردن کار ناامید می‌شوند.

در حالی که عیسی زاده می‌گوید برای بهتر شدن وضعیت اشتغال در ایران نیاز به معجزه است و فضای مثبتی برای آن برای پیش‌بینی نمی‌کند، سهراب دل انگیزان، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: در سال ۱۴۰۰ احتمال دارد نرخ بیکاری کمتر از سال ۹۹ شود. همچنین احتمال دارد کرونا اثرش کمتر شده و اشتغال تقویت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • از دزفول

    ۲۹ساله ارشد مهندس شیمی منقضی خدمت بیکار بدون پارتی.افرادی که پارتی داشته باشند حتی با لیسانس برق در آزمایشگاه دانشگاه پزشکی استخدام میشوند.نمونه اش دوست خودم..دارم منفجر میشوم.

  • م

    انهایی هم که سرکار اند سرکارن با این حقوق ها فقط زنده میمانند

  • ناشناس

    همه جای مملکت شده پارتی بازی

  • عباس

    ۲۵ سالمه رشته تحصیلی کامپیوتر دارای کارت پایان خدمت ساکن مشهد هیچگونه شغلی نه تنها دررابطه با رشته تحصیلی من پیدا نمیشود بلکه همان کارهای غضم قورتکی هم بزور پیدا میشود اونم باساعت کاری بسیار زیاد و حقوق کم و فاقد بیمه
    گلایه دارم از صاحبان کسب و کار که چرا در مشاغل دولتی فقط خانومارو استخدام میکنند
    همین کار باعث بیکار زیادی از ما آقایان می شود
    بعضی از هم سن و سالای من الان ازدواج کردن به والله حالم خرابه تورو به قرآن یه کاری کنید تا حالا رنگ یک ملیون تومنو تو حساب بانکیم ندیدم به امام حسین قسم راست میگم. به والله ما از زیرکار دررو یا تنبل نیستیم کار نیست بخدا