کد مطلب: ۴۲۴۴۴۱

دلار هفته را چطور آغاز کرد؟ / پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت دلار

دلار هفته را چطور آغاز کرد؟ / پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت دلار

در حالی که فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی کشورهای اروپایی و نگرانی از آثار ارجاع برجام به شورای امنیت سازمان ملل عامل تقویت دلار به حساب می‌آید، برخی فعالان این موج تقاضا را گذرا می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار پس از اظهارات اخیر مقامات ارشد دولتی از جمله رئیس کل بانک مرکزی و سپس رئیس جمهور تحت کنترل قرار دارد. عملکرد بازار ارز در روز شنبه نیز نشان می‌دهد همچنان بازار ارز بیشتر از هر بازاری تحت کنترل است. اما این روند در آینده ادامه خواهد داشت؟ قیمت دلار در کوتاه‌مدت چه چشم‌اندازی پیش‌رو دارد؟

در این مورد دنیای اقتصاد با اشاره به نرخ دیروز دلار در بازار نوشته است: ساعت 16 روز شنبه نرخ هر دلار آمریکا 70 تومان افت کرد و به سطح 13 هزار و 450 تومان رسید. دلار چهارشنبه هفته گذشته در پی اخبار منفی از فضای غیراقتصادی تا ارتفاع 13 هزار و 550 تومان هم بالا رفت. با وجود این، تلاش برای شناسایی سود در آخر هفته و فروکش تقاضای احتیاطی 100 تومان از ارتفاع شاخص ارزی در این دو روز کم کرد. در حالی که فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی کشورهای اروپایی و نگرانی از آثار ارجاع برجام به شورای امنیت سازمان ملل عامل تقویت دلار به حساب می‌آید، برخی فعالان این موج تقاضا را گذرا دانسته و نقش بازارساز را برای جلوگیری از رشد قیمت‌های ارز در میان‌مدت اثربخش می‌دانند.

همصدایی سکه با ارز

بازار سکه هم روز شنبه با دلار همراه شد و پس از شش رشد متوالی در دوربرگردان قیمتی قرار گرفت. قیمت هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز عقبگرد 50 هزار تومانی را نسبت به آخرین معاملات پنج‌شنبه تجربه کرد و به سطح 4 میلیون و 850 تومان رسید. سکه معاملات هفته قبل را کاملا صعودی سپری کرد و علاوه بر ثبت پنج هفته رشد پی‌درپی، بازدهی خود را از ابتدای سال به رقم 4/ 5 درصد رساند. سکه در روزهای اخیر به‌طور متناوب مسیر خود را از دلار جدا کرده و دوباره با روند دلار هماهنگ شده است. سکه هفته قبل جهش 8/ 3 درصدی را در مقابل رشد 3/ 1 درصدی دلار تجربه کرد. همین اختلاف سرعت سبب شد تا روز شنبه شاهد افت شدیدتر بهای سکه از دلار باشیم (افت یک درصدی سکه در برابر عقب‌نشینی نیم درصدی دلار).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.