کد مطلب: ۴۳۵۵۹۸

بورس شنبه چگونه آغاز می‌شود؟ / سهامداران منتظر عرضه اولیه بزرگ

بورس شنبه چگونه آغاز می‌شود؟ / سهامداران منتظر عرضه اولیه بزرگ

بورس اولین روز هفته را در حالی آغاز می‌کند که قرار است امروز عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان برگزار شود، عرضه اولیه‌ای که بزرگترین عرضه امسال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان فرایند پیش‌گشایش بورس تهران در روز شنبه، صف‌های خرید صد میلیونی در برخی سهام دیده می‌شود و تپکو همچنان با صف فروش چندصد میلیونی مواجه است.

بر این اساس سه نماد تملت، شصدف و وخارزم به ترتیب با 456، 108 و 104 میلیون حجم، بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که دو نماد تملت و شصدف روز چهارشنبه عرضه اولیه شده بودند.

Capture 6

امروز همچنین قرار است نماد شگویا به صورت عرضه اولیه وارد فرابورس شود، نمادی که با نیاز به حداکثر یک میلیون و 310 هزار تومان نقدینگی، یکی از بزرگترین عرضه اولیه‌های امسال به شمار می‌آید.

بورس در حالی هفته جدیدی را آغاز می‌کند که هفته گذشته شاخص کل رشدی 6 درصدی را تحربه کرده بود و رکوردهای جدیدی را در ارزش و حجم معاملات هفتگی از خود به جای گذاشته بود. با این وجود خبری که در خصوص کاهش دامنه نوسان سهام در روز چهارشنبه و پس از پایان معاملات روز منتشر شد موجب ترس و نگرانی معامله‌گران شده بود اما پس از اعتراض گروه گسترده‌ای از فعالان بورس، شب گذشته سازمان بورس اعلام کرد که آن تصمیم را ملغی کرده است.

بورس در حالی این هفته را آغاز می‌کند که نظرسنجی تجارت‌نیوز ار تحلیلگران بورسی نشان می‌دهد تمام فعالان هفته‌ای صعودی را برای بورس متصورند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزرگترین عرضه اولیه امسال پتروشیمی نوری بود.