خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۶۹۴۹

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا شب عید قیمت خانه‌های کلنگی گران شد؟

چرا شب عید قیمت خانه‌های کلنگی گران شد؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: معمولا در ماه‌های پایانی سال یعنی اواخر دی و بهمن سازندگان و مشارکت‌کنندگان در ساخت خانه به سراغ خانه‌های کلنگی می‌روند تا با خرید یا مشارکت در ساخت املاک قدیمی بتوانند برای سال آینده تولید مسکن داشته باشند؛ این در حالی است که افزایش حجم تقاضا باعث گرانی قیمت ملک‌های کلنگی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین تحولات مسکن در پاییز امسال نشان می‌دهد قیمت زمین ۳۵ درصد بیشتر از خانه گران شده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کشور در پاییز امسال چهار میلیون تومان (با میانگین مساحت ۲۴۲ متر مربع) بوده که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پاییز امسال معادل ۸۷ هزار تومان و حداکثر آن ۷۴ میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده در این رنج قیمتی نسبت به پاییز سال گذشته با کاهش ۳۴٫۷ درصدی مواجه بوده است.

در همین حال یک کارشناس بازار مسکن درباره روند بازار مسکن در روزهای پایانی سال به تجارت‌نیوز گفت: معمولا در ماه‌های پایانی سال یعنی اواخر دی و بهمن ماه سازندگان و مشارکت‌کنندگان در ساخت خانه به سراغ خانه‌های کلنگی می‌روند تا با خرید یا مشارکت در ساخت املاک قدیمی بتوانند برای سال آینده تولید مسکن داشته باشند؛ این در حالی است که افزایش حجم تقاضا باعث گرانی قیمت ملک‌های کلنگی شده است.

منصور غیبی افزود: با توجه به رکود تورمی در املاک امسال نیز سازندگان و سرمایه‌گذاران به سمت خرید خانه‌های کلنگی پیش رفته‌اند این در حالی است که قیمت خانه‌های کلنگی از نرم عادی خارج شده است. یعنی فروشندگان خانه‌های کلنگی قیمت این خانه‌ها را براساس نرم عادی نمی‌فروشند و سازندگان نیز کمتر به سراغ این املاک می‌روند. ممکن است افزایش چند برابری خانه‌های کلنگی در نهایت منجر به کاهش تولید مسکن شود که این موضوع نیز افزایش قیمت خانه را به همراه دارد.

او اظهار کرد: در روزهای پایانی سال شاهد افزایش حجم خرید و فروش مسکن بودیم به طوری‌که آن دسته افرادی که قصد داشتند خانه‌هایشان را به متراژهای بزرگتری تبدیل کنند در بازار ورود و خانه خود را خریداری کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.