کد مطلب: ۵۵۱۳۲۵

چند دز واکسن کرونا تزریق شده است؟/ پرداخت ۲۰۰ میلیون یوان برای واکسن سینوفارم

چند دز واکسن کرونا تزریق شده است؟/ پرداخت ۲۰۰ میلیون یوان برای واکسن سینوفارم

وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که تا کنون چند دز واکسن کرونا تزریق شده است گزارش داد که تا ۲۱ خرداد، این تعداد به پنج میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دز رسیده است. در همین زمینه و پس از انتشار اخباری در مورد کمبود واکسن در کشور، بانک مرکزی، مبلغ ۲۰۰ میلیون یوان چین را برای خرید محموله دیگری از واکسن سینوفارم پرداخت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمان آغاز فرایند واکیسناسیون کرونا در کشور تا کنون، پنج میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دز واکسن تزریق شده است. گرچه به دلیل توقف ورود واکسن، وقفه کوتاهی در تزریق دز دوم به وجود آمد ولی به گفته وزارت بهداشت، اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف ادامه دارد (ایرنا).

در همین زمینه سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف و وقفه‌ای که در انجام آن به وجود آمده است، گفت: این طرح که در حقیقت گام پنجم از طرح شهید سلیمانی بود با قوت و جدیت و به صورت منظم در حال انجام بود که حدود یک یا دو هفته با توقف ورود واکسن‌ها مواجه شدیم که در دز دوم تزریق وقفه‌ای کوتاه به وجود آمد.

وی ابراز امیدواری کرد که همچنان واکسن‌های داخلی هم به سرعت دارد مسیر تولید و انبوه خود را طی می‌کند و تا اواخر خرداد جاری و اوایل تیر نیز به طور حتم نمودی از واکسن‌های داخلی را شاهد خواهیم بود ( ایرنا ).

در خبر دیگری در همین زمینه، بانک مرکزی اعلام کرد که مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیون یوان، برای خرید محموله جدیدی از واکسن سینوفارم از چین، تامین و واریز شده است ( ایسنا ).

روز گذشته نیز نهمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی، در حجم ۱۰۰ هزار دز از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال شد.

این محموله بامداد چهارشنبه به نماینده سفارت ایران در روسیه تحویل داده شده بود و دیروز پنجشنبه از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال شد. اواخر هفته گذشته نیز محموله هشتم واکسن Sputnik-V به میزان ۱۰۰ هزار دز وارد کشور شده بود ( ایسنا ).

photo 2021 06 11 15 11 27

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.