کد مطلب: ۵۸۹۸۳۵

چگونه بدون سابقه کار استخدام شویم؟ ۳ گام برای رسیدن به اولین شغل‌تان

چگونه بدون سابقه کار استخدام شویم؟ ۳ گام برای رسیدن به اولین شغل‌تان

علاوه بر نداشتن سابقه کار، متخصصان منابع انسانی و استخدام، مسئله دیگری را نیز از موانع جذب افراد کم‌سابقه مطرح می‌کنند. «نداشتن پیش‌نیازهای ورود به بازار کار» مانند نداشتن رزومه مناسب، آگاه نبودن از فرایندهای مصاحبه شغلی، عدم‌آمادگی برای حضور در جلسات مصاحبه و نشناختن درست فضای کاری.

«سابقه کار کافی نداری!»، «تا الان چه کارهایی کردی؟»، «تجربه کاری داشتی؟»، «ما نیاز به نیروی باسابقه و باتجربه داریم». جملاتی متفاوت اما با مضمون یکسان «باید سابقه کار داشته باشی تا کار پیدا کنی.»

وقتی دانشجو هستیم و به ترم‎‌های آخر تحصیل نزدیک می‌شویم، کم‌کم فکر پیدا کردن کار مناسب و کسب درآمد در ذهن‌مان پررنگ می‌شود. اما وقتی سراغ کاریابی‌ها می‌رویم، سایت‌ها را بررسی می‌کنیم یا از دوست و آشنا می‌خواهیم که کاری را به ما معرفی کنند، اغلب با این جواب‌ها مواجه می‌شویم.

این مسئله یکی از مشکلات اصلی دانشجوهایی‌ست که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند یا تجربه کاری کمی دارند. اغلب سازمان‌ها به‌دنبال نیروی توانمند، کارآزموده و باسابقه می‌گردند. اما کمتر کسی از این صحبت کرده که چطور باید این سابقه و تجربه را پیدا کرد؟ باید از کجا شروع کرد؟ این چرخه معیوبِ نداشتن سابقه کار و ساختن سابقه کار را چطور باید قطع کرد؟

علاوه بر نداشتن سابقه کار، متخصصان منابع انسانی و استخدام ، مسئله دیگری را نیز از موانع جذب افراد کم‌سابقه مطرح می‌کنند. «نداشتن پیش‌نیازهای ورود به بازار کار» مانند نداشتن رزومه مناسب، آگاه نبودن از فرایندهای مصاحبه شغلی، عدم‌آمادگی برای حضور در جلسات مصاحبه و نشناختن درست فضای کاری.

اگر می‌خواهید کار مطلوب‌تان را پیدا کنید…

مراحل زیر لازمه موفقیت در فرایند جست‌وجوی شغل است:

  • باید رزومه حرفه‌ای، دقیق و بدون ایراد بنویسید که بیانگر تحصیلات، تجربیات و توانایی‌های شما باشد.
  • مسیرهای درست ارتباط با کارفرمایان را بشناسید.
  • خودتان را برای فرایند جذب و استخدام و حضور در جلسات مصاحبه شغلی آماده کنید.

اگر رزومه مناسب برای خود بنویسید، شبکه قوی داشته و بر شیوه‌های مختلف جست‌وجوی شغلی مسلط باشید، بتوانید با آمادگی کافی در جلسات مصاحبه حضور پیدا کنید و مهارت‌های تخصصی و نرم‌تان را دقیق برای کارفرما ارائه کنید؛ می‌توان اطمینان داشت که به شغل مطلوب‌تان دست پیدا خواهید کرد.

پیمون…

استارتاپ پیمون از دل این مسائل و دغدغه‌ها ایجاد شده تا فرصتی را برای شغلی‌اولی‌ها فراهم کند که با یادگیری مهارت‌های جست‌وجوی شغلی، زودتر بتوانند به شغل موردنظرشان برسند. در پیمون، محتواهای مختلفی آماده شده تا آموزش همه این موضوعات را پوشش دهد از جمله:

  • مقالات مختلف و نمونه‌رزومه‌های مشاغل مختلف در سایت پیمون تولید شده که با کمک آنها، می‌توانید صفر تا صد روند نوشتن یک رزومه حرفه‌ای را طی کرده و رزومه‌ای موردپسند متخصصان منابع انسانی تهیه کنید.
  • در پیمون روش‌های مختلف جست‌وجوی شغلی توضیح داده شده است. اینکه چطور شبکه‌سازی کنید و از شبکه خود چطور استفاده کنید؟ روش‌های پیدا کردن فرصت‌های کارآموزی چیست؟ در زمان دانشجویی چه موقعیت‌های شغلی پیش روی شماست؟
  • یاد می‌گیرید از چه روش‌هایی شرکت و موقعیت شغلی موردنظرتان را بشناسید. مصاحبه تلفنی، آنلاین یا حضوری را چطور بگذرانید. برای پاسخ به سوالات مصاحبه شغلی آماده شوید. چطور یک معرفی دقیق و مناسب از خود تهیه کرده و برای ارائه آن، تمرین کنید.
  • در کنار همه اینها، فرصت‌های شغلی مخصوص افراد با سابقه کاری کم را نیز می‌توانید در پلتفرم کاریابی پیمون، مشاهده و بررسی کنید.

2wedf 6

پیمون حاصل تجربه افرادی است که خودشان روزی این مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند، تجربه کار در منابع انسانی سازمان‌های بزرگ را کسب کرده و همواره دغدغه آموزش و انتقال تجربه به دیگران را داشته‌اند.

استارتاپ پیمون ایجاد شده تا با تمرکز بر تسهیل فرایند اتصال کارجویان شغل‌اولی به کارفرمایان، راه‌حلی باشد برای چرخه معیوب سابقه کار. در واقع پیمون سکوی پرتابی خواهد بود برای دانشجویان و تازه‌فارغ‌التحصیلان.

مخاطب اصلی پیمون، دانشجویان و افرادی هستند که به‌تازگی قدم در مسیر شغلی‌شان گذاشته‌اند. اگر این شرایط را دارید، فرصت استفاده از امکانات و خدمات رایگان پیمون را از خود نگیرید: Paymoon.work

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • 1

    بیکاری وبی خانمانی را چگونه حل کنید