کد مطلب: ۳۱۱۰۲۰

چین اتهام جاسوسی از شرکت هوافضای آمریکا را رد کرد

چین اتهام جاسوسی از شرکت هوافضای آمریکا را رد کرد

وزرات خارجه چین ادعای آمریکا مبنی بر اقدام یک افسر اعضای وزارت امنیت ملی چین برای سرقت اطلاعات هوافضای آمریکا را بی‌اساس خواند.

وزارت خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) اتهام جاسوسی این کشور از اسرار تجاری یک شرکت هوافضای آمریکا را رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیو، به نوشته سابت شبکه خبری «اِ.بی.سی»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اتهام به «یانجون شو» از اعضای وزارت امنیت ملی چین مبنی بر سرقت اسرار یک شرکت‌ هوافضایی آمریکایی هیچ پایه و اساسی ندارد.

پکن از واشنگتن خواست تا در برخورد با این مسئله بر اساس قانون رفتار کند و این اطمینان را بدهد که حقوق مشروع شو رعایت می‌شود.

آمریکا دیروز (چهارشنبه) مدعی شد شو یک کارمند شرکت هوایی «جی.ای» در آمریکا را جذب کرده و از وی درباره مالکان این شرکت اطلاعات گرفته است. واشنگتن مدعی شده است شو سپس درخواست دریافت اطلاعات اختصاصی شرکت جی.ای را داده بود.

یانجون شو در ماه آوریل بعد از سفر به بلژیک دستگیر شد. به گفته مقام‌های فدرال آمریکا این برای اولین بار است که یک افسر اطلاعات چین برای محاکمه به آمریکا فرستاده می‌شود.

واشنگتن پیش از این نیز چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات میان‌دوره ماه نوامبرآمریکا متهم کرده بود. این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که طی ماه‌های اخیر با اعمال تعرفه بر روی کالاهای چینی صادرشده به آمریکا، با پکن وارد جنگ تجاری شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.