کد مطلب: ۵۷۰۶۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سفر به توکیو بدون سهمیه المپیک! / چه کسانی کاروان المپیک را همراهی کردند؟

سفر به توکیو بدون سهمیه المپیک! / چه کسانی کاروان المپیک را همراهی کردند؟

در حالی که ایران در المپیک توکیو تنها ۶۶ ورزشکار داشت، حدود سه برابر آن هیات همراه با کاروان راهی توکیو شدند. در لیست اعزامی‌ها نام افرادی که هیچ سمتی ندارند و یا سهمیه‌ای در المپیک نداشتند، هم دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیم ورزشکاران اعزامی به المپیک ۲۰۲۱ توکیو، تنها ۶۶ نفر بودند اما حدود سه برابر این تعداد هیات همراه داشتند! اما سوال اینجاست که این تعداد چه کسانی بودند و حضور چند نفر از آنها ضروری بود؟

صالحی امیری روز اعزام گروه اول ورزشکاران به ژاپن گفته بود: «بیش از یک صد نفر کاروان المپیک را پشتیبانی می‌کنند.» در واقع تعداد اعضای کاروان المپیک (ورزشکاران، کادر همراه تیم‌ها، گروه پزشکی، مسئولان و اعضای هیات اجرایی و رسانه‌ها) حدود ۱۸۸ نفر بودند.

سفر به توکیو بدون سهمیه شرکت در المپیک!

روزنامه جوان امروز در گزارشی به اسامی هیأت همراه کاروان المپیک پرداخت. بر اساس این گزارش عبدی‌افتخاری رئیس سابق فدراسیون اسکی، مجید شایسته رئیس سابق فدراسیون تنیس و مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی که در هیچ فدراسیونی مشغول به کار نیستند، با کاروان المپیک اعزام شدند!

همچنین اعضای برخی از فدراسیون‌های ورزشی که ورزشکاری برای شرکت در مسابقات نداشتند، در این کاروان بودند. از جمله علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال و محمد علیپور مصادیق این موضوع هستند.

البته رئیس انجمن فدراسیون‌های ورزشی هم از سفر به توکیو غافل نشد! هندبال اصلا در میان سهمیه‌های ایران در رقابت‌های المپیک جایی نداشت. حالا این سوال مطرح است چرا رئیس فدراسیون هندبال با کاروان المپیک رفته؟

سهمیه‌های ایران در المپیک در رشته‌های والیبال، بسکتبال، دو و میدانی، تیراندازی با کمان، کاراته، وزنه‌برداری، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو، شمشیربازی، قایقرانی، بوکس، تنیس روی میز، شنا و بدمینتون بود.

جز افرادی که روزنامه جوان گزارش داده، نام افراد دیگری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که گفته شده نقشی در المپیک نداشتند اما بار سفر را برای توکیو با کاروان المپیک بستند.

بودجه ۲۸ میلیاردی برای کاروان المپیک

اما برای کاروان اعزامی چقدر بودجه صرف شد؟ آنطور که پیش‌تر صالحی امیری گفته بود بودجه ارزی کاوران المپیک حدود یک میلیون یورو بود. به عبارتی بیش از ۲۸ میلیارد تومان برای این سفر در نظر گرفته شد و بسیاری از این افراد از اول تا ۱۷ مرداد در توکیو اقامت کرده‌اند.

البته باید گفت که هنوز بازی‌های پارالمپیک انجام نشده است و پارالمپیک با یک فاصله چند روزه از المپیک، دوم تا چهاردهم شهریورماه در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود و اگر تعداد سهیه‌های ایران برای المپیک بیشتر می‌شد احتمالا باید لیست بلندبالایی از هیات اعزامی ربط و بی‌ربط به المپیک را می‌دیدیم.

ایران در این دوره از المپیک ۶۷ سهمیه داشت. برخی از کشورها بیش از ۴۰۰ سهمیه در المپیک توکیو داشتند. از جمله امریکا با ۶۱۳، استرالیا ۴۸۸، چین ۴۳۱ و آلمان ۴۰۲ سهمیه شرکت کردند. به طور کل حدود ۱۱ هزار ورزشکار از کشورهای مختلف در توکیو حضور یافتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخور بخوره دیکه

  • سیاوش

    دیگه سفره ای پهن بوده ! آیندگان ما را چگونه قضاوت خواهند کرد؟ در یک شکاف زمانی عجیبی گیر افتادیم، وقتی که هیچی سر جاش نیست. ما هم فقط خیره نگاه می کنیم .

  • ناشناس

    اگر بجای این کاروان، 4تا مشاور و روانشناس با تیم میرفتن قطعا نتیجه بهتری تو المپیک می‌گرفتیم از پول بیت المال هر استفاده ای میکنن به غیر از جای درستش

  • ناشناس

    مملکت هر کی به هر کی شده.