کد مطلب: ۵۵۱۲۷۹

زنگ خطر کاهش تولید گوشت/ احتمال بحران در ۶ ماهه دوم سال

زنگ خطر کاهش تولید گوشت/ احتمال بحران در ۶ ماهه دوم سال

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران گفت: در شرایط کمبود بارش و نبود علوفه، دامداران دام‌های مولد را به کشتارگاه می‌برند و این موضوع، هشداری است برای احتمال کاهش تولید گوشت در کشور.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواد آزاد با اشاره به تاثیر شرایط خشکسالی بر بازار دام سبک گفت: در شرایط کنونی دامداران به علت نبود علوفه، دام‌های مولد خود را به کشتارگاه می‌برند که این موضوع زنگ خطری برای تولید کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با عرضه دام‌های مولد، قیمت در این فصل کاهش یافته است که با این وجود در فصل آینده دیگر دامی وجود ندارد که زایش کند.

آزاد، متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علی‌رغم آنکه قیمت دام به ۶۳ هزار تومان رسیده بود، اما حذف دام‌های مولد ناشی از نبود نهاده دولتی منجر به کاهش قیمت دام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد، گفت: در حال حاضر که قیمت هر کیلو دام ۵۰ هزار تومان یا کمتر است، هر کیلو گوشت با قیمت ۱۱۰ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد که عرضه با نرخ‌های بالاتر، ارتباطی به دامدار ندارد.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار گوشت بیان کرد: بنابر برآورد صورت گرفته، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت گوشت به بالای ۲۷۰ هزار تومان خواهد رسید، در حالی که دام سبک کمترین بهره را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌برد.

این مقام مسئول از بحران جدی بازار گوشت در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: با توجه به فروش دام‌های مولد و نبود زایش در فصل پاییز، قیمت گوشت افزایش می‌یابد که این موضوع از ارز ترجیحی و حذف آن، مهم‌تر است.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران با تاکید بر حمایت از دامدار تصریح کرد: با توجه به حذف دام‌های مولد دیگر دامی باقی نمی‌ماند که در ۶ ماهه دوم سال بتوان راجع به قیمت صحبت کرد، از این رو دولت باید حمایت همه‌جانبه از دامداران داشته باشد‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا کمر دامدار شکست و ضرر وارد شده به هیچ عنوان جبران نخواهد شد.بیش از ۸۰ درصد دام مولد یا کشتار شده یادر اثر کمبود علوفه تلف شد.چرا مرغدار صفر تا صد دان مصرفی را با ارز ۴۲۰۰ تهیه میکن وفقط به ازای هر راس دام سبک دو کیلو خوراک یارانه ای در ماه اختصاص داده میشود که این فقط برای مصرف دو روز یک میش است آنهم به هزار بدبختی.دام سبک با خاک یکسان شد

    • ناشناس

      حالا همین ۳ کیلو در هرماه رو هم پارسال کیلویی ۱۹۰۰تومان بود که امسال ۴۶۰۰ تومان کردن قیمت دام هم کمتر شده بعد با چه امیدی بره چاق کنیم همه رو لاغر فروختیم تا کم نشه قیمت واقعی نمیشه این نتیجه سواد مسئولین ماست

  • ناشناس

    خدا ازتون نگزره تا کی میخوای قیمت دام زنده گوساله پرواری اینجوری نگاه دارید ورشکست شدیم رفت اینهمه دان گرون خریدطم بازم هیچ بههیچ خدا لعنتتون کنه

  • غدیر

    سلام :دامدار نه شب داره ونه روز، نه شنبه داره ونه تعطیلی، نه عید داره ونه عزا،دغدغهٔ طلفات ،علوفه وخشکسالی،نه خودش امنیت داره ونه مالش،سرما ،گرما،برف وبارون همیشه باید دنبالشون باشه و … بااین همه سختی آخرش باید ضرر بده و سرمایش نابود.