کد مطلب: ۳۹۴۵۸۸

قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار سقوط کرد / افزایش احتمالات از وقوع رکود اقتصادی

قیمت نفت به زیر 60 دلار سقوط کرد / افزایش احتمالات از وقوع رکود اقتصادی

با افزایش ناگهانی ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا از یک‌سو و همچنین نگرانی‌ها از وقوع رکود به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در چین و اروپا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

با افزایش ناگهانی ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا از یک‌سو و همچنین نگرانی‌ها از وقوع رکود به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در چین و اروپا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت در معاملات روز پنج‌شنبه با 0.6 درصد کاهش، به 59.11 دلار رسید.

هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.5 درصد کاهش، با قیمت 54.98 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

به عقیده تحلیلگران، علی‌رغم اجرای توافق کاهش تولید از سوی اوپک و متحدان آنها، معامله‌گران همچنان از کاهش تقاضا برای نفت و وقوع رکود به دلیل ادامه تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن نگران هستند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه، از آغاز سال 2017 تولید خود را با هدف مهار عرضه جهانی و افزایش قیمت‌ها، کاهش داده‌اند.

بر اساس این توافق، این گروه قرار است تا ماه مارس 2020 روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

با کاهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرده است که این کشور احتمالا با هدف حمایت از قیمت‌های بالاتر تولید خود را باز هم کاهش خواهد داد.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد، روز چهارشنبه منحنی اوراق قرضه در آمریکا برای اولین بار از سال 2007 تاکنون معکوس شده است.

معکوس شدن این منحنی زمانی رخ می‌دهد که نرخ بازدهی اوراق دو ساله از 10 ساله سبقت بگیرد. این مساله خود احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را نشان می‌دهد.

در عین حال داده‌های اقتصادی منتشرشده در ماه جولای در چین حکایت از کاهش قابل توجه در بخش‌های مختلف دارد. به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، رشد تولید در بخش صنعت این کشور به پایین‌ترین سطح از 17 سال گذشته رسیده است.

افزایش نااطمینانی‌ها به دنبال برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و همچنین وضع تعرفه‌های آمریکا به اقتصاد اروپا هم آسیب رسانده است.

از سوی دیگر، آمار و ارقام از اداره اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که ذخایر نفت خام این کشور، هفته گذشته 1.6 میلیون بشکه رشد داشته است. این در حالی است که تحلیلگران کاهش 2.8 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار