کد مطلب: ۴۰۴۶۴۴

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی او از کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت گوشت طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت گوسفندی در رکود کامل به سر می‌برد اظهار کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و ازدیاد عرضه دام قیمت گوشت گوسفندی در بازار همچنان روند نزولی به خود گرفته است.

او از کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت گوشت طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۰ تا ۹۱ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: اگر روال فعلی عرضه دام در بازار استمرار یابد و همچنان صادرات دام به صورت رسمی و غیررسمی به بازار‌های هدف انجام نشود پیش‌بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار استمرار یابد در غیر این صورت شاهد تنش مجدد قیمت در بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: رصد‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که مقداری دام از غرب کشور به سمت عراق و از استان کرمانشاه به سمت جنوب در حال جابجایی است که اگر تدابیر جدی برای برخورد با قاچاقچیان اندیشیده نشود در روز‌های آتی افزایش قیمت دور از انتظار نیست.

به گفته وی با توجه به آنکه تقاضا برای خرید دام زنده در اربعین حسینی همانند دهه اول محرم و عید قربان نیست بنابراین نوسان خاصی را در این روز متصور نیستیم.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به انباشتگی دام در واحد‌ها و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت دام همانند گوشت قرمز طی روز‌های اخیر در بازار ۲ تا ۳ هزار تومان کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان در واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی بر صادرات دام گفت: با توجه به آن که صادرات دام منجر به بر هم زدن تعادل بازار می‌شود از این رو تنها عده‌ای از افراد که سودشان در واردات و صادرات است اظهاراتی مبنی بر صادرات دام در ازای واردات گوشت را مطرح می‌کنند در حالی‌که هیچ دلیلی ندارد که داشته‌های مرغوب خود را به دیگر کشور‌ها صادر کنیم و در مقابل گوشت وارد کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام طوری عمل شود که به دامدار اسیب نرسد

  • ناشناس

    قیمت گوشت هنوز خیلی بالاست قدرت خرید مردم هنوز خیلی کمه

  • ناشناس

    وقتی همه چی دوبل سوبل میشه بفکر چرا دامداری بد بخت با این وضع گرونی باید دام هاشونو ارزون بفروشن ایا فقط گوشت قرمز هست ک مردم قدرت خریدشو ندارن ؟):

  • امید

    دامداربیچاره ای که برای تاسیس دامداریش وام گرفته ،که از درامدش قسط های سنگینش را رد کنه چی میشه،کی به فکرش