کد مطلب: ۷۲۲۲۹۳

کدام وسایل خودرو تحت پوشش بیمه سرقت هستند؟

کدام وسایل خودرو تحت پوشش بیمه سرقت هستند؟

آیا پوشش بیمه سرقت خودرو، سرقت جزئی و وسایل دزدیده شده از ماشین را هم پوشش می‌دهد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

خیلی از ما زمانی‌که ماشین خود را در کوچه پارک می‌کنیم یا به مسافرت یا مهمانی می‌رویم، نگران امنیت خودرو و وسایل داخل آن هستیم. پوشش بیمه سرقت خودرو یک راهکار مناسب است که این استرس و نگرانی همیشگی را برای خودمان از بین ببریم. آیا پوشش بیمه سرقت خودرو، سرقت جزئی و وسایل دزدیده شده از ماشین را هم پوشش می‌دهد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر می‌خواهید با شرایط و نحوه دریافت این پوشش بیمه آشنا شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پوشش سرقت خودرو؛ یکی از خدمات بیمه بدنه

یکی از موارد اصلی که بیمه بدنه خودرو وظیفه جبران خسارت آن را دارد، سرقت است. در واقع سرقت کلی خودرو، از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه محسوب می‌شود. درصورتی‌که ماشین شما دزدیده شود و شما برای آن بیمه بدنه تهیه کرده باشید، بیمه‌گر وظیفه دارد خسارت شما را مطابق با سقف تعهدات بیمه‌نامه جبران کند.

شرایط دریافت خسارت از بیمه برای سرقت کلی

یکی از انواع سرقت خودرو، سرقت کلی است. اگر خودروی شما به‌طور کامل و بدون اطلاع قبلی به محل نامشخصی منتقل شود، سرقت کلی رخ داده است. اگر بعد از مدتی خودروی گم شده پیدا شود اما قطعات و لوازم خودرو دزدیده شده باشد، باز هم به آن سرقت کلی می‎گویند. در این حالت برای دریافت خسارت از بیمه سرقت خودرو، ابتدا باید به شرکت بیمه ثابت شود که ماشین شما به سرقت رفته است. در نتیجه باید در یک بازه زمانی 45 روزه، 2 بار خودروی خود را روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی کنید. در صورتی‌که در این بازه زمانی، ماشین پیدا نشود، نام خودرو به شرکت بیمه اعلام خواهد شد. معمولا با بیمه خودرو ، 80 درصد ارزش واقعی خودرو به فرد خسارت دیده پرداخت می‌شود. درصورتی‌که قبلا شرکت بیمه، به شما خسارت بیمه بدنه پرداخت کرده باشد، پوشش سرقت بیمه بدنه به 70 درصد ارزش خودرو خواهد رسید.
شرکت بیمه در مقابل 20 تا 30 درصد باقی‌مانده تعهدی برعهده ندارد. به این مابه‌التفاوت فرانشیز بیمه بدنه می‌گویند. در واقع فرانشیز درصدی از مبلغ خسارت است که توسط خود بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

9

آیا راهی وجود دارد که خسارت خودروی دزدیده شده، به‌طور کامل پرداخت شود؟

اگر می‌خواهید در سرقت کلی، خسارت کامل به شما پرداخت شود، باید هنگام خرید بیمه خودرو، پوشش حذف فرانشیز را انتخاب کنید. البته شرکت‌های محدودی این پوشش را عرضه می‌کنند، پس در زمان انتخاب شرکت بیمه به این نکته توجه داشته باشید. پوشش بیمه سرقت خودرو، مخصوص انواع خودروهای باری و سواری است و به موتور سیکلت تعلق نمی‌گیرد. برای جبران خسارت در صورت سرقت موتور، باید بیمه موتور سیکلت دریافت کنید.

پوشش بیمه سرقت خودرو برای سرقت‌های جزئی

اگر در یک سرقت فقط بخشی از وسایل خودرو مثل رینگ، لاستیک یا وسایل داخل خودرو دزدیده شود، سرقت جزئی یا درجا رخ داده است. یکی از پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه، بیمه سرقت جزئی خودرو است که وظیفه جبران خسارت برای چنین شرایطی را برعهده دارد. در زمان دریافت بیمه بدنه با پرداخت هزینه جداگانه، می‌توانید خدمات این پوشش الحاقی را به بیمه‌نامه‌تان اضافه کنید.

در صورت بروز سرقت جزئی یا درجا، بیمه‌گزار باید بیمه‌گر را به‌طور رسمی در جریان شرح واقعه قرار دهد. برای دریافت خسارت از بیمه به گزارش پلیس نیاز خواهید داشت. بعد از دریافت گزارش و ارائه آن بیمه و انجام مراحل ادارای، بعد از 15 روز، بیمه‎‎گر مبلغ خسارت را به بیمه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

سقف پوشش بیمه سرقت برای سرقت جزئی از خودرو چقدر است؟

شرکت‌ها سقف خسارت متفاوتی برای پوشش سرقت جزئی خودرو دارند. برای مثال شرکت‌های بیمه ملت و کارآفرین در صورت سرقت لوازم صوتی 2 درصد و در صورت سرقت رینگ یا لاستیک 8 درصد خسارت پرداخت می‌کنند.

بیمه سرقت جزئی کدام موارد را پوشش می‌دهد؟

پوشش بیمه سرقت جزئی، خسارت قطعات فابریک و غیرفابریک دزدیده شده را تا سقف قرارداد برای بیمه‌گزار جبران می‌کند. منظور از قطعات فابریک موتور، در، پنجره و در واقع قطعاتی است که کارخانه سازنده ماشین در هنگام تولید روی اتومبیل نصب می‌کند.

در مقابل، قطعات غیرفابریک یا اضافی، لاستیک، رینگ، سیستم صوتی و لوازمی است که بعد از خرید خودرو توسط مالک روی ماشین نصب می‌شود. اگر می‌خواهید به لوازم غیرفابریک نیز بیمه تعلق بگیرد، باید لیست وسایلی که برای خودروی خود تهیه کرده‌اید را به شرکت بیمه ارائه دهید.

8 1

آیتول، راهنمای مطمئن برای انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که پوشش بیمه سرقت خودرو چیست و کدام وسایل خودرو تحت پوشش آن قرار می‌گیرند. باتوجه‌به اینکه قیمت خودرو و قطعات خودرو در سال‌های گذشته افزایش یافته و آمار سرقت از ماشین‌ها هم در حال افزایش است؛ بنابراین در صورت سرقت کلی یا درجا خودرو، مالکان دچار خسارت‌های سنگینی خواهند شد. با دریافت پوشش سرقت خودرو، وسیله نقلیه شما در برابر این خطرات بیمه می‌شود و در صورت بروز حادثه، می‌توانید سرمایه‌ از دست‌رفته خود را پس بگیرید.

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین و پوشش بیمه سرقت خودرو، می‌توانید با شماره‌گیری تلفن 02189518010 با کارشناسان آیتول در تماس باشید. همچنین سایت آیتول به آدرس itoll.ir، بسیاری از خدمات کاربردی، مثل پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام گواهینامه، تعویض پلاک، استعلام و پرداخت عوارض طرح ترافیک و آلودگی ھوا و ده‌ها خدمت دیگر را به کاربران عرضه می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.