کد مطلب: ۳۵۳۰۷۲

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کشتی‌های حامل مواد غذایی در بنادر منتظر ارز هستند

کشتی‌های حامل مواد غذایی در بنادر منتظر ارز هستند

عبدالله حاتمیان گفت: تعداد بسیاری از کشتی‌های حامل مواد غذایی در بنادر کشور پهلو گرفته و منتظر ارز هستند و تا زمانی که ارز داده نشود آنها بار را تحویل نخواهند داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) را به نشست بعدی خود موکول کردند.

عبدالله حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور که نیاز به ارز، صادرات و واردات دارند فلج شده‌اند و وضعیت این بخش‌های اقتصادی روزبه‌روز در حال وخیم‌تر شدن است، به همین جهت ما ناچار هستیم که پالرمو را بپذیریم‌.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌رغم فشارهایی که بر روی مجلس بود نمایندگان ملت لایحه پالرمو را تصویب کردند، اما شورای نگهبان تصویب نکرد و این لایحه مجدد به مجلس بازگشت و نمایندگان هم همان لایحه پالرمو را که تصویب کرده بودند به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و روز گذشته اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی را به نشست بعدی خود موکول کردند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک تصویب لایحه پالرمو کشور را نجات خواهد داد، زیرا در حال حاضر در شرایط بسیار وخیم اقتصادی قرار داریم، به‌طوری که زعفران ما را نیز قاچاقچیان به خارج از کشور قاچاق می‌کنند و تعداد بسیاری از کشتی‌های حامل مواد غذایی در بنادر کشور پهلو گرفته و منتظر ارز هستند و تا زمانی که ارز داده نشود، آنها بار را تحویل نخواهند داد.

حاتمیان افزود: در نشستی که اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم تاکید شد که اگر به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی نپیوندیم، حتی کشورهای دوست و همسایه هم نمی‌توانند با ما تبادلات تجاری داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی به نوعی خودتحریمی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.