کد مطلب: ۶۸۸۲۹۹

گاز رایگان جایگزین بنزین می‌شود؟

گاز رایگان جایگزین بنزین می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه، گفت: بگذارید مردم به جای استفاده از بنزین به سمت استفاده از گاز بروند. نرخ گاز را کاهش داده یا رایگان کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گاز رایگان جایگزین بنزین می‌شود؟

به نقل از گسترش‌نیوز ، عضو کمیسیون برنامه بودجه، با اشاره به اینکه ما باید در راستای توسعه سی ان جی ها گام برداریم در این زمینه توضیح داد: «کشور ما پالایشگاه‌های جدیدی در حال احداث دارد . البته لازم به ذکر است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.»

وی اضافه کرد: «چنین اقدامی مشروط بر گسترش سی ان جی در کشورمان است. در چنین حالتی باید نگاه جدی تری به آن داشته باشیم. در صورتی که بتوانیم زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم و توانایی آن را داشته باشیم، می توانیم به بحث ال پی جی‌ها نیز ورود پیدا ‌کنیم که بتوانیم از اینن طریق می توانیم جایگزینی برای بنزین داشته باشیم.»

شرایط برای صادرات بنزین فراهم شود

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: «در صورت فراهم آوردن زیر ساخت ها و افزایش ال پی جی و سی ان جی می‌توانیم صادرات بنزین داشته باشیم. نکته حایز اهمیت آنکه صادرات بنزین ارزش افزوده خوبی برای ما دارد و از فراورده هایی است که می‌توان بر روی آن حساب کرد. اما متاسفانه این مساله به زودی قطعا به زودی محقق نمی‌شود. چرا که متاسفانه در دولت گذشته احتمامی برای آماده‌سازی زیر ساخت‌ها وجود نداشت.»

نجم آبادی با اشاه به ارزان بودن نرخ بنزین یادآور شد: «در شرایط فعلی نرخ بنزین بسیار ارزان است. البته نرخ بنزین به گونه‌ای است که روزهای گذشته در دیدار با رئیس‌جمهوری پیشنهادی مبنی بر رایگان‌سازی سی ان جی برای پایین آمدن پیک بنزین ارائه کرده ام.»

یک لیتر بنزین ارزانتر از نیم لیتر آب

وی ادامه داد: «حتی اگر چنین اقدامی برای مردم صورت بگیرد تنفسی برای مردم ایجاد کنید، بگذارید مردم به جای استفاده از بنزین به سمت استفاده از گاز بروند. نرخ گاز را کاهش داده یا رایگان کنید. حتی در صورت رایگان شدن سی ان جی برای دولت مقرون به صرفه است که بنزین کمتری مصرف شود. زیرا بنزین لیتری ۳۰۰۰تومان نرخ آزاد آن است و در حالی که بیش از ۴ هزار تومان برای خرید نیم لیتر آب باید پرداخت کرد.»

نماینده مجلس یازدهم در خاتمه با اشاره به اینک نرخ بنزین تاثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد، اضافه کرد: «بدون شک افزایش نرخ بنزین رابطه مستقیم با معیشت مردم دارد. ورود به سوخت و بیشتر اتفاقاتی که در ایران می‌افتد تورم انتظاری و پایه‌ها نباید به این میزان تغییر می‌کرد. و بنزین تاثیر زیادی بر تور انتظاری دارد ما معتقدیم که درحال‌حاضر بنزین را باید جایگزین کنیم تا گران.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اهورا

    گاز اگه مجانی به خانه ها بدن گاز یعنی بمب باچندصد بار فشار هر خودرو حامل یک بمب

  • ناشناس

    بهترین راهکار گران کردن بنزین و صادرات بنزین و درآمد آن صرف توسعه اقتصادی و معیشت مردم کشور بشه بجای هدر رفت بنزین و آلودگی محیط زیست

  • ناشناس

    خوب این جور که معلوم هست مثل اینکه یک شب صبح بنزین گران میشه حالا کی به همین زودی مبارکه

  • یک شهروند

    اینا هیچ وقت به فکر من و تو نیستند وصرفا به جیب خودشون نگاه میکنند، بنزین شمارو کسی خریدار نیست زیادالکی دلخوش فروش بنزین نکنید‌. تو دنیا ماشین ها به سمت الکتریکی شدن میرن که کمترین خطر از لحاظ ایمنی بوده و هزاران برابر هم از سوخت های فسیلی بهتره و تجدید پذیر نیز هست و گازی که ملت مثل بمب با خودشون حمل میکنند به نیروگاهها هدایت میشن و باعث کاهش هزینه تمام شده برق میشن.
    مشکلی نداریم که قیمت بنزین آزاد بشه به شرطی که کلیه درآمد های فرد هم با بنزین آزاد حساب بشه

  • ناشناس

    چرا همش حرف از ارزان بودن سوخت یاچیزدیگرمیزنیدبااین وضعیت اقتصادی ودرآمدومعیشت مردم که به ریال پرداخت میکنیدوهزینه هاشون رو به دلارمیگیرید…چرا دولت مردان یک بارنمیگویندکه درکشورهای عربی یارانه یک ساعت برابره بایارانه یک ماه ایرانیها چرااین چیزها ونمیگیدکه درکشورهای دیگه باپول پژو وسمندوپرایدبهترین ماشین میتونن سواربشن چرانمیگن که بادست مزدیک ساعت میتونن خرج ۱۰روزماروپرداخت کنن اول وضعیت اقتصادومعیشت رودرست کنیدحق ملت رومثل یارانه کشورهای عربی پرداخت کنیدوقیمت خودروهارو مثل کشورهای عربی وغیره ارزان کنیدبعدگران کنید

  • ناشناس

    قیمت خودروها ویارانه مردم و معیشت واقتصادمردم رومثل کشورهای حوزه خلیج فارس کنید.بعدبگید گران کنید درحوزه عربی یک گدا هم نیست

  • ناشناس

    قیمت خودروها ویارانه مردم و معیشت مردم روبا کشورهای حوزه خلیج فارس برابرکنید.بعدبگید گران کنید درحوزه عربی یک گدا هم نیست

  • مهدی

    با نیم لیتر آب یک انسان میتونه زنده بمونه ولی با نیم لیتر بنزین ماشین نمیتونه حتی نیم متر حرکت کنه پس ارزش آب باید بیشتر هم باشه

  • ناشناس

    نیم لیتر آب 4 هزار تومان گران است آب را ارزان کنید نه که بنزین را گران بفروشید

  • حسین

    به فکر ایندهم باشید این نفت یه روز تموم میشه همش صادر