خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۵۸۲۲

کارنامه مهر ماه بازار مسکن منتشر شد:

گرانی چهار میلیونی قیمت خانه و کاهش معاملات

گرانی چهار میلیونی قیمت خانه و کاهش معاملات

قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در مهر ماه امسال با رشد 83 درصدی نسبت به مهر ماه سال گذشته حدود چهار میلیون گران‌تر شد که این میزان از سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در مهر ماه امسال هشت هزار و 117 فقره خرید و فروش آپارتمان‌‌های مناطق 22 گانه تهران به ثبت رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران طی شش ماهه اخیر با روند کاهشی روبرو بوده به طوری که از حدود 17 هزار فقره معامله در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش 51 درصدی به حدود هشت هزار فقره در مهر ماه رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران در مهر ماه سال جاری با کاهش 9.4 درصدی نسبت به ماه قبل به هشت هزار و 117 فقره رسیده است.

3

بررسی آمارها نشان می‌دهد بیشترین معاملات صورت گرفته متعلق به آپارتمان‌های منطقه پنج تهران بوده که سهم 16.3 درصدی از کل معاملات صورت گرفته را به خود اختصاص داده است.

در مهر ماه سال جاری میانگین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران با رشد 6.2 درصدی نسبت به ماه قبل به هشت میلیون و 630 هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت یک مترمربع آپارتمان در مهر ماه امسال با 18 میلیون و 530 هزار تومان متعلق به منطقه یک تهران و پایین‌ترین قیمت با سه میلیون و 630 تومان متعلق به 18 تهران است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران طی هفت ماهه ابتدایی سال 1397 با 54.6 درصد رشد همراه بوده است.

1

همچنین متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران در مهر ماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال گذشته 83 درصد رشد داشته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در مهر ماه سال جاری بی‌سابقه بوده است. متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در مهر ماه امسال با رشد 83 درصدی نسبت به مهر ماه سال گذشته حدود چهار میلیون گران‌تر شده است.

2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.