کد مطلب: ۳۵۱۰۵۸

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ذخیره گوشت توسط دولت، گوشت را گران‌تر می‌کند

ذخیره گوشت توسط دولت، گوشت را گران‌تر می‌کند

عبدالله حاتمیان گفت: دپوی گوشت از سوی دولت قطعا مشکل دارد و معتقدم که احتکار وزارت صنعت، سردخانه‌داران و قصاب‌ها باعث گرانی گوشت در بازار شده است. مشکل نباید از ابتدا ایجاد شود که دولت بخواهد برای عدم مشکل در آینده به دپو و احتکار گوشت در سردخانه‌ها اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرانی گوشت قرمز در بازار که بیشتر کارشناسان و مسئولان احتکار و قاچاق را عامل اصلی رسیدن قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به بیش از 100 هزار تومان در بازار می‌دانند، باعث شد که دولت گوشت با قیمت تنظیم بازار عرضه کند، در این اقدام، هر روز شاهد تشکیل صف‌های بسیار طولانی مردم تنها برای گرفتن چند کیلوگرم گوشت قرمز که باز هم قیمت آن متناسب با قدرت خرید خانواده‌ها نیست، بودیم.

علاوه بر این، دولت اقدام به راه‌‎اندازی سه سامانه اینترنتی برای توزیع گوشت قرمز کرده است، به این صورت که مردم پس از تقاضای خود در سامانه اینترنتی، گوشت را درب منزل خود می‌توانند تحویل بگیرند.

بر اساس این طرح دیگر یک خانواده پنج‌نفره نمی‌تواند مثلا با پنج کد ملی پنج سهمیه گوشت قرمز به نرخ دولتی خریداری کند و تنها برای هر خانواده یک سهمیه و بر اساس کد پستی تخصیص خواهد گرفت.

همچنین وزارت صنعت برای تنظیم بیشتر بازار گوشت اقدام به دپوی 25 هزار تن گوشت قرمز برای دو ماه آینده کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا عرضه گوشت دولتی از طریق سامانه اینترنتی و براساس کدپرستی دردی از مردم دوا می‌کند و آیا دپوی گوشت قرمز از سوی دولت احتکار نیست و بدتر بازار گوشت را برهم نمی‌زند؟

علت گرانی گوشت قرمز چیست؟

قیمت گوشت در کشور عراق گران‌تر از ایران نیست که بخواهد قاچاق گوشت برای ایرانی‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

عبدالله حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی جلسه‌ای با مسئولان وزارت صنعت و سازمان تعزیرات حکومتی داشتیم که بحث‌های مختلفی در خصوص گرانی گوشت در بازار مطرح شد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه برخی مسئولان صادرات قاچاق از مرزهای غربی کشور را عامل اصلی گرانی گوشت تلقی می‌کردند، اما برخی دیگر از مسئولان اظهار می‌کردند که قیمت گوشت در کشور عراق گران‌تر از ایران نیست که بخواهد قاچاق گوشت برای ایرانی‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین برخی از مسئولان اظهار کردند که تعدادی از مغازه‌داران به‌دلیل جو روانی ایجادشده در کشور، گوشت قرمز را دپو و ذخیره کردند که گران‌تر بفروشند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دپوی گوشت از سوی دولت قطعا مشکل دارد و معتقدم که احتکار وزارت صنعت، سردخانه‌داران و قصاب‌ها باعث گرانی گوشت در بازار شده است. مشکل نباید از ابتدا ایجاد شود و دولت بخواهد برای عدم مشکل در آینده به دپو و احتکار گوشت در سردخانه‌ها اقدام کند.

پر واضح است وقتی شغل در کشور نباشد برخی افراد از این تفاوت قیمت برای کسب درآمد سوءاستفاده کرده و با خریداری گوشت به نرخ دولتی آن را به قیمت آزاد بفروشند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در خصوص این مطلب که در طرح گوشت تنظیم بازار اینترنتی ، ماهانه به هر خانواده بر اساس کد پستی گوشت قرمز بر اساس نرخ‌های مصوب دولت تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: پر واضح است وقتی شغل در کشور نباشد برخی افراد از این تفاوت قیمت برای کسب درآمد سوءاستفاده کرده و با خریداری گوشت به نرخ دولتی آن را به قیمت آزاد بفروشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مردم به این جو روانی ایجادشده در بازار بیشتر دامن می‌زنند و عملکرد مسئولان در خصوص توزیع گوشت با کد پستی فعلا منطقی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.