کد مطلب: ۷۲۸۷۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی نمادهای فلزی

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی نمادهای فلزی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 10 شرکت تولیدکننده محصولات فلزی در نیمه نخست سال جاری نتوانستند عملکردی قابل قبول از خود نشان دهند. به طوری که از میان آنها 6 شرکت با کاهش سودسازی روبه‌رو شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده محصولات فلزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

پیش از این تجارت‌نیوز در گزارشی 10 سهم مهم فلزی را بررسی کرده بود. در این گزارش عملکرد 10شرکت دیگر از این صنعت بررسی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این 10شرکت در نیمه نخست سال جاری نتوانسته‌اند عملکردی قابل قبول از خود نشان دهند. به طوری که 6 شرکت بررسی‌شده در این گزارش با کاهش سودسازی روبه‌رو شدند.

فلوله

«لوله و ماشین‌سازی ایران» اولین شرکت گروه فلزی بررسی شده در این گزارش است که توانست در این دوره زیان 5 میلیارد و 685 میلیون تومانی خود را در نیمه ابتدایی 1400 جبران و سود 36 میلیارد و 452 میلیون تومانی را بسازد. همچنین این شرکت در این دوره موفق شد به ازای هر سهم 5 تومان سود بسازد.

فتوسا

شرکت «تولید و توسعه سرب روی ایرانیان» در نیمه نخست سال جاری جهش 68 درصدی در سودسازی خود ایجاد کرد و این عدد را به 50 میلیارد تومان رساند. EPS این شرکت نیز در این دوره 52 تومان بوده است.

فایرا

«آلومینیوم ایران» دیگر شرکت گروه فلزی است که در نیمه ابتدایی امسال توانست سودسازی خود را افزایش دهد. به طوری که سود خالص این شرکت در این دوره حدود 8 درصد افزایش یافت و به هزار و 548 میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت موفق شد به ازای هر سهم 160 تومان سود محقق کند.

فسرب

شرکت «ملی سرب و روی ایران» در 6 ماهه ابتدایی امسال 52 میلیارد تومان سود شناسایی کرد. همچنین EPS این شرکت در این دوره مانند دوره گذشته خود 4 تومان ثبت شده است.

فروی

«ذوب روی اصفهان» نیز در این دوره با کاهش اندک سودسازی خود روبه رشد و توانست تنها سودی معادل 44 میلیاد و 261 میلیون تومان بسازد. گفتنی است EPS این شرکت در این دوره معادل 49 تومان ثبت شده است.

میدکو

«توسعه معادن وصنعت معدنی خاورمیانه» دیگر شرکت گروه فلزی است که در این گزارش بررسی شده است. صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که میدکو در نیمه نخست سال جاری با کاهش زیان خالص خود توانست این عدد را به 47 میلیارد تومان برساند. همچنین شرکت در این دوره به ازای هر سهم سه ریال زیان شناسایی کرده است.

فولای

«صنایع فولاد آلیاژی یزد» در نیمه نخست سال جاری با افت 27 درصدی سودسازی خود روبه‌رو شد و توانست سودی معادل 32 میلیارد و 759 میلیون تومان بسازد. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم توانست 58 تومان سود بسازد.

فنورد

«نورد و قطعات‌ فولادی‌» دیگر شرکت گروه فلزی بورس است که در این دوره با کاهش سودسازی خود مواجه شده است. به طوری که سود خالص این شرکت در نیمه نخست سال جاری با کاهش 35 درصدی به 125 میلیارد تومان رسید. EPS این شرکت نیز در این دوره 79 تومان ثبت شده است.

فسپا

«گروه‌ صنعتی ‌سپاهان‌» در نیمه نخست سال جاری توانست تنها 80 میلیارد تومان سود بسازد. مقایسه این عدد با مدت مشابه سال گذشته خبر از کاهش 60 درصدی سودسازی این شرکت می‌دهد. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 63 تومان سود شناسایی کرده است.

فپنتا

«سپنتا» آخرین شرکت گروه فلزی بررسی شده در این گزارش است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت در این دوره با کاهش 82 درصدی زیان خود روبه‌رو شده است. همچنین سپنتا در این دوره به ازای هر سهم 58 تومان سود شناسایی کرده است.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.