خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۹۵۰۷

گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با وزیر امور خارجه ترکیه تعامل مثبت همسایگان و کشورهای منطقه را زمینه‌ساز توسعه صلح و ثبات در منطقه و هم افزایی بیشتر در عرصه بین‌المللی توصیف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور خارجه ایران با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به نقل از اداره اخبار وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان تعامل مثبت همسایگان و کشورهای منطقه را زمینه ساز توسعه صلح و ثبات در منطقه و هم افزایی بیشتر در عرصه بین المللی توصیف کرد.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال و ابراز اطمینان کرد: این امر منجر به تقویت مواضع جهان اسلام و هم افزایی بین کشورهای اسلامی برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همچنین در خصوص روند توسعه روابط و برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه منطقه ای تبادل نظر کردند.

طرفین آخرین وضعیت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان را مورد توجه قرار دادند.( منبع: شفقنا)

کنفرانس گفت‌وگوی بغداد با حضور ایران

گفتنی است هفته آینده نیز کنفرانس گفت‌وگوی بغداد با حضور ایران برگزار می‌شود. میدل ایست نیوز در این مورد نوشت: کنفرانس گفت وگوی بغداد، تجمعی برای گفت وگو است که سالانه در بغداد برگزار می شود و میزبان ده‌ها مسئول سیاسی، امنیتی، تاجر و شخصیت آکادمیک از عراق، منطقه و جهان است که به تبادل نظر درباره چالش های مختلف می پردازند.

نخستین کنفرانس گفت وگوی بغداد در ژانویه ۲۰۱۷ و چهارمین کنفرانس گفت وگوی بغداد نیز در اوت ۲۰۲۱ برگزار شد.

کنفرانس امسال با حمایت و تحت نظر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نظارت مشاور امنیت ملی عراق برگزار می شود.

این رسانه افزود: از طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات، هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، علی مملوک، معاون امور امنیتی رئیس جمهور سوریه، محمد المسند، مشاور امور امنیت ملی امیر قطر، عبدالعزیز الهویرینی، رئیس امنیت کشور عربستان و احمد طوقان، رئیس سرویس اطلاعاتی اردن برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

وزیر امور خارجه در سفر اخیر خود به بغداد و دیدار با مشاور امنیت ملی عراق از سفر قریب الوقوع دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق برای امضا سند همکاری امنیتی خبر داد. (منبع: ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.