کد مطلب: ۱۸۰۰۲۲

گوشت گوسفندی ارزان شد

گوشت گوسفندی ارزان شد

ملکی از کاهش نرخ هزار تومانی گوشت گوسفندی در بازار خبر داد.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش نرخ هزار تومانی گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 36 تا 37 هزار تومان به مغازه دار و 39 تا 40 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی؛ افزایش واردات گوشت قرمز از مهم‌ترین علل کاهش و تعادل قیمت در بازار به شمار می‌رود.

ملکی ادامه داد: توزیع مناسب گوشت‌های وارداتی در داخل سبب کاهش 4 تا 5 هزار تومانی گوشت داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که نرخ ران و گردن در قصابی‌ها همچنان بالاست، بیان کرد: در شرایط کنونی نرخ منطقی هر کیلو ران خالص 46 تا 47 هزار تومان است و در قصابی‌های شمال شهر با قیمت‌های بالاتر عرضه می‌شود که این نرخ ملاک نیست.

وی با اشاره به اینکه پرورش گوسفند و گوساله‌های لاکچری صحت ندارد، افزود: با توجه به آنکه تولید، توزیع و نگه‌داری دام تحت نظارت سازمان دامپزشکی و اتحادیه‌های مربوطه است اما تاکنون هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر پرورش دام‌های لاکچری توسط ارگان‌های مربوط صادر نشده است.

ملکی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به آنکه پروانه فعالیت پرورش دام‌های لاکچری صادر نشده، جای سوال است که این افراد تحت چه عنوانی قیمت‌های 700 تا 900 هزار تومان برای هر کیلو گوشت را مطرح می‌کنند.

منبع: ایران اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.