کد مطلب: ۳۵۷۷۲۱

دادستان تهران خبر داد:

۶۰ دلال ارز در زندان هستند/ قاچاق ۱۲۰ هزار عینک به کشور

۶۰ دلال ارز در زندان هستند/ قاچاق 120 هزار عینک به کشور

جعفری دولت آبادی گفت: برای دلالان ارزی تاکنون ۸۰ کیفرخواست صادر شده است و ۶۰ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور در زندان تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه ششمین جلسه مقابله با گرانفروشی که امروز (چهارشنبه ۱۵ اسفندماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با ارز اظهار کرد: یکی از اقدامات شعب ویژه تمرکز بر متهمان ارزی است.

وی افزود: برخی از متهمان ارز دولتی گرفتند که یا کالا وارد نکردند و یا ارز را در بازار آزاد فروختند.

دادستان تهران گفت: بخش دوم پرونده‌های مربوط به دلالان است که دلالان ارز به خرید و فروش ارز در کنار خیابان اقدام می‌کردند و پلیس و بانک مرکزی باید بیشتر نظارت کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه ۱۵ طرح عملیاتی برای جمع‌آوری دلالان اجرا شده است و برای دلالان ارزی تاکنون ۸۰ کیفرخواست صادر شده است و ۶۰ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور در زندان تحمل حبس می‌کنند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: کسانی که خرید و فروش ارز می‌کنند توجه داشته باشند که این کار جرم است و ما اعتقاد داریم که خرید و فروش ارز باید در بانک‌ها و تحت نظارت بانک مرکزی باشد.

وی افزود: پلیس و بانک مرکزی باید بر بازار ارز نظارت ویژه داشته باشند.

دادستان تهران گفت: افرادی که در خصوص دلالی ارز بازداشت شدند، دارای دستگاه پوز بودند و ارز زیادی از آن‌ها کشف شده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: برخی هم چهره‌های پنهان بازار توزیع ارز هستند و به کسانی که نسبت به خرید و فروش ارز در پشت پرده اقدام می‌کنند هشدار می‌دهیم، زیرا ارز تأثیر زیادی در قیمت‌ها دارد و دستگاه‌های نظارتی حتما به سراغ آن‌ها خواهند رفت.

وی گفت: پرونده‌های حوزه ارز اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

دادستان تهران در رابطه با پرونده قاچاق عینک تصریح کرد: این پرونده یک پرونده مهم اقتصادی است و یک باند ۷ نفره در این خصوص بازداشت شده که به واردات ۱۲۰ هزار عینک اقدام کرده‌اند که ۴ هزار عینک کشف شده است.

جعفری دولت آبادی گفت: این باند قاچاق عینک ۱۱۴ میلیارد تومان در دادگاه محکوم شدند و این باند ۷ نفره عضو برخی از گروه‌ها و فرقه‌ها بودند که فعالیت آن‌ها در ایران مجاز نیست که نشان می‌دهد برخی از گروه‌های معاند وارد کار تجارت شده‌اند و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت اطلاعات باید دقیق‌تر عمل کنند.

وی افزود: این باند یک باند سازمان یافته است.

دادستان تهران در رابطه با قیمت کالاها در بازار گفت: ابتکار عمل در نظام توزیع در دست دولت و دستگاه‌های دولتی است و برخی محتکاران و سودجویان به دلیل رانت‌های اطلاعاتی که دارند هر چند وقت یکبار بر روی یک کالا تمرکز می‌کنند و دولت باید در رابطه با نحوه توزیع و تأمین کالا ها با مردم صحبت کند و واقعیت‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنند وظیفه سنگینی دارد، اما آن طور که باید به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت بر قیمت‌ها است، البته ادعا می‌کند که باید شکایتی از سوی مردم مطرح شود که بنده به عنوان مدعی العموم می‌گویم مردم از قیمت‌ها ناراضی هستند و نباید آشفتگی در قیمت‌ها وجود داشته باشد و مردم از بابت گلایه دارند.

دادستان تهران تأکید کرد: سازمان حمایت باید از لاک محافظه کارانه خود خارج شود و بر قیمت‌ها نظارت کند و نباید چند قیمتی در بازار وجود داشته باشد.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: امروز در بازار چند نوع گوشت با قیمت‌های متفاوت وجود دارد و سازمان حمایت باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی افزود: مردم از نبود کالا شکایت ندارد، اما جایی کالا زیاد است و چند قیمتی وجود دارد و مردم شکایت دارند و سازمان حمایت باید کاری کند که با عزت مردم بازی نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.