کد مطلب: ۵۸۹۶۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کارخانه روغن طبیعت آتش گرفت/ در تولید روغن به مشکل می‌خوریم؟

کارخانه روغن طبیعت آتش گرفت/ در تولید روغن به مشکل می‌خوریم؟

امروز بخشی از کارخانه طبیعت آتش گرفت. آتش‌سوزی گسترده در حالی رخ داده که این کارخانه یکی از شرکت‌های بزرگ تولید روغن است. گفته شده این آتش‌سوزی خسارت ۵ هزار میلیارد تومانی به این کارخانه وارد کرده است. آیا این آتش‌سوزی، در تولید روغن مشکل ایجاد می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس گزارش‌ها، بخش زیادی از سوله‌های کارخانه طبیعت از بین رفته است. این کارخانه در شهرک صنعتی مامونیه در استان مرکزی است که از سال ۹۱ فعالیت خودش را در تولید انواع مواد غذایی از جمله روغن آغاز کرد.

هر چند گفته می‌شود که ظرفیت تولید روغن این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است و مدیران آن قصد داشتند ظرفیت فعلی تولید را افزایش دهند اما حالا با آتش سوزی ایجاد شده این سوال وجود دارد که آیا در تولید روغن این کارخانه مشکل ایجاد می‌شود؟

آنگونه که ایسنا گزارش داده آتش‌سوزی به خط تولید این کارخانه نرسیده است. از طرف دیگر تولیدکنندگان هم می‌گویند مردم نگران کمبود روغن نباشند.

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن روغن نباتی به تجارت‌نیوز گفت: همه تولیدکنندگان دست به دست می‌دهند تا این کارخانه سریع به چرخه تولید برگردد و مشکلی در بازار ایجاد نشود. بنابراین چنانچه کمبودی در توزیع روغن هم به وجود آید تمام کارخانه‌ها با افزایش تولید سعی در برطرف کردن این مشکل دارند.

او ادامه داد: نیمه نخست امسال رکورد تولید شکسته شد. در نیمه سال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن روغن تولید شده است و مشکلی در تامین روغن وجود ندارد. در شبکه توزیع و فروشگاه‌ها هم کمبودی نداریم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌ها به شرایط عادی برگشته‌اند و مشکلی در تامین روغن ندارند. تولیدکنندگان می‌گویند شرایط تولید مناسب است.

روغن نباتی موجود شد

مشاهدات میدانی هم نشان می‎دهد در قفسه فروشگاه‌ها روغن موجود است. حتی روغن نباتی‌هایی که در نیمه نخست سال با سختی تولید می‌شد حالا اما مشکل ورقه و مواد اولیه آنها برطرف شده است و تولید روغن نباتی هم افزایش پیدا کرده است.

تولیدکنندگان می‌گویند تقاضای کاذبی برای خرید روغن وجود ندارد. همچنین فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش آنلاین هم روغن را با تخفیف به مردم می‌فروشند.

آیا یارانه روغن حذف می‌شود؟

این روزها یکی از مشکلات تولیدکنندگان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. آنها می‌گویند با حذف ارز دولتی قیمت کالاها ممکن است افزایش داشته باشد. پیش از این اما رئیس جمهور به مردم وعده داده بود که ارز دولتی را حذف می‌کند و مابه التفاوت آن را در قالب یارانه به مردم می‌دهد.

هر چند که دولت بابت اجرای این برنامه هنوز سردرگم است و راه حل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نمی‌داند. حالا گفته می‌شود در صورت اجرای این سناریو با فرض تخصیص این رقم بین مشمولان یارانه معیشتی به تعداد ۶۰ میلیون نفر به هر نفر در طی سال بیش از سه میلیون تومان ( در هر ماه بیش از ۲۵۳ هزار تومان) تعلق خواهد گرفت.

برای مطالعه بیشتر خبر روغن گران می‌شود را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نتیجه نفرین کارگر و ندادن کامل حقوق و حقوق کارگر

  • ریال

    مدتهاست شرکت طبیعت در حال رقابت و مبارزه با تمامی شرکت های بسته بندی و توزیع روغن و مواد خوراکی حاوی اجزا تراریخته بوده است. شرکت طبیعت تنها شرکت ایرانی بود که بجای واردات روغن های ارزان قیمت تراریخته صرفا روغن های خوراکی غیر تراریخته را از منابع خارجی بصورت تلفیق با روغن های داخلی عرضه میکرد و همواره مورد هجمه ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت های سودجوی وارد کننده محصولات تراریخته بود.
    بدون شک استقبال عمومی از برچسب های غیر تراریخته محصولات طبیعت برای بسیاری قابل تحمل نبود و آتش سوزی با چنین عظمتی که منجر به نابودی صد در صدی کارخانه شده و 5000 میلیارد خسارت و هزاران بیکار در پی داشته باید با در نظر گرفتن همه احتمالات بررسی شود.

    • ناشناس

      آقا اون برچسب غیر ترا ریخیته همش کشکه .من خودم یه مدت فروشنده طبیعت بودم .بی وجدانا برچسب داده بودن روی روغنای بنجولش بچسبونیم تا غالب فروشگاهها و مغازه ها کنیم…

  • ناشناس

    گیرم درخت رنگ خزان گیرد
    تا ریشه هست ، ساقه نمی میرد .
    امیدوارم اینبار سرسبزتر شود طبیعت میهنم