کد مطلب: ۶۲۹۲۸۵

امیرعبداللهیان:

انتخاب قطعی تهران احترام به منافع ملی است

انتخاب قطعی تهران احترام به منافع ملی است

در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیر امور خارجه کشورمان و الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش در خصوص مذاکرات وین گفتگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیرعبداللهیان در این ملاقات با تشکر از اتریش به خاطر میزبانی از مذاکرات اظهار داشت: امروز وین مرکز تحولات در حوزه های مهمی برای ایران و جامعه جهانی است.

به نقل از ایسنا ، وی با بیان اهمیت خطوط قرمز ایران و عدم امکان نادیده گرفتن آنها در وین تصریح کرد: اگر انتخاب نهایی میان عدم توافق از یک سو و گذر کردن از منافع مردم ایران - به عنوان خط قرمز ما- از سوی دیگر باشد، انتخاب قطعی تهران احترام به منافع ملی و عدم عبور از خطوط قرمز منطقی و مشروع جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ایجاد و حفظ تعادل میان حقوق و مسئولیت ها را اصلی بدیهی برای پایداری هر توافقی دانست و افزود: اکنون طرف های غربی باید تصمیم نهایی خود را بگیرند که آیا می خواهند به تروریسم اقتصادی جاری و بی عملی ها و بدعهدی های خود پایان دهند و یا همچنان می خواهند به بهانه های غیرقابل قبول استخوان لای زخم باقی بگذارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: برپایی کارزارهای رسانه ای از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا برای دستیابی به اهداف مذاکراتی خود، تاثیری بر ماموریت قطعی مذاکره کنندگان برای صیانت از منافع مردم بزرگ ایران ندارد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و اتریش از سابقه ممتاز وتاریخ چندصد ساله برخوردار بوده و ابعاد مختلفی دارد و نسبت به ارتقای این روابط به تراز ها و سطوح بالاتر ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خواستار حل و فصل مشکلات کنسولی شهروندان ایران، از جمله مشکلات خانواده های دانشجویان برای دیدار با فرزندانشان، تمدید اقامت برخی دانشجویان و نیز برخی مشکلات بانکی ایرانیان مقیم شد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش نیز با اشاره به ملاقات خود با تمامی روسای هیات های مذاکره کننده در وین بیان کرد: گام های آخر مذاکرات بسیار سخت و گاهی وقتها نفس گیر است و شاید برخی روزها پیشرفتی حاصل نشود، اما همه باید همچنان تلاش کنیم تا توافق حاصل شود.

وی اضافه کرد: اتریش با وجود اینکه یکی از طرفهای توافق برجام نیست، اما نسبت به هر کمک ممکنی به مذاکرات تعهد قطعی دارد.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست که احیاء برجام و بازگشت همه طرف ها به تعهدات، راه حل بحرانی است که رئیس جمهوری سابق آمریکا ایجاد کرده و امروز همه در حال رسیدگی به آن هستیم.
وزیر خارجه اتریش همچنین به اراده قطعی وین برای گسترش همه جانبه روابط با تهران اشاره کرده و اظهار داشت، موضوعات کنسولی در گفتگوی میان همکاران دو وزارتخانه قابل رفع خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.