خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۵۷۰۲

آخرین اخبار سیاسی امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ هیأتی از ایران اواخر هفته به عربستان می‌رود

آخرین اخبار سیاسی امروز 20 فروردین 1402/ هیأتی از ایران اواخر هفته به عربستان می‌رود

مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز را در این بسته خبری مطالعه کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار مهم سیاسی امروز یکشنبه 20 فروردین را در ادامه بخوانید.

مدیر کل حوزه خلیج فارس وزارت خارجه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با عربستان سفرهای هوایی از مبدا دو کشور از سر گرفته می‌شود.

علیرضا عنایتی افزود: رایزنی‌های مقدماتی با طرف سعودی صورت گرفته است.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه افزود: هیأت طرف ایرانی در وزارت امور خارجه مراحل نهایی خود را می‌گذراند، تمام کارهای اداری آن صورت گرفته است و پیش‌ بینی می‌شود تا اواخر هفته، این هیئت به عربستان سعودی عزیمت کند.

عنایتی ادامه داد: هیأت جمهوری اسلامی ایران در قالب دو هیأت جداگانه یکی در جده و دیگری در ریاض مستقر خواهند شد تا اقدامات لازم را برای ترمیم وضعیت و آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه و کنسولگری ایران در عربستان انجام دهند.

وی که در سفر وزیر امورخارجه به پکن و دیدار با مقامات سعودی حضور داشت، در خصوص توافق‌های صورت گرفته میان ایران و عربستان اظهار داشت: در موافقتنامه حمل و نقل هوایی میان دو طرف تاکید شده است که هیئت های فنی با یکدیگر گفتگو کنند تا این موافقتنامه را فعال کنند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: بر این اساس مقرر شده است که پروازهای از مبدا و به مقصد ایران و عربستان از سر گرفته شود.

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و الجزایر

رئیسی امروز در گفت‌وگو با «عبدالمجید تبون» اعلام کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت همکاری و تشکیل جبهه واحد و منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت قاطع از ملت فلسطین احساس می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که همکاری‌های تهران و الجزیره به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری روز به روز گسترش و ارتقا یابد.

رئیس جمهور الجزایر در این دیدار گفت: مردم مظلوم فلسطین در ماه رمضان که ماه تقوا و عبادت است، از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در رنج هستند و امیدوارم با همکاری کشورهای اسلامی، ملت فلسطین را از ظلم صهیونیست‌ها آزاد کنیم.

رایزنی سفیران ایران و عربستان در عمان

سفرای ایران و عربستان در عمان با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان سعودی با علی نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار طرفین در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی و گفت وگو کردند.

تعویق نشست چهار جانبه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه

سفیر مسکو در دمشق از تعویق نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.

الکساندر یفیموف، سفیر مسکو در دمشق در گفت وگو با روزنامه الوطن اعلام کرد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه به اوایل ماه آینده میلادی موکول شد.

وی گفت: قرار بود این نشست فردا (دوشنبه) برگزار شود اما به تعویق افتاد و ماه می برگزار خواهد شد.

سفیر مسکو با اشاره به پیچیدگی روند عادی سازی روابط دمشق و آنکارا گفت که تماس ها و مشورت ها در این چارچوب به منظور رسیدن به نتایج مثبت ادامه دارد.

پیش از این مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درخصوص برگزاری نشست آتی وزرای خارجه ایران،‌ روسیه، سوریه و ترکیه گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از لاوروف نوشت: ما باید نشست وزرای خارجه را برگزار کنیم. مقدمات این کار درحال انجام‌گیری است و معاونان ما درخصوص این مسئله در دیدارشان در پایتخت روسیه به گفت‌وگو پرداختند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.