خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۴۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان ثبت خانه در سامانه املاک کی تمام می‌شود؟ / آیا خانه‌های خود را ثبت کنیم؟

زمان ثبت خانه در سامانه املاک کی تمام می‌شود؟ / آیا خانه‌های خود را ثبت کنیم؟

همه مردم از هر قشری باید اطلاعات خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، این سامانه از ۱۹ فروردین کار خود را آغاز کرده اما تا کی ادامه دارد؟ اگر فردی املاک خود را ثبت نکند چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت املاک در سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده از فروردین آغاز شده، آخرین زمان ثبت ملک در این سامانه چه زمانی است؟

فرصت ثبت املاک در «سامانه املاک و اسکان» دو ماهه بوده، از آنجایی که این فرایند از روز ۱۹ فروردین آغاز شده تا روز ۱۹ خرداد نیز ادامه دارد، یعنی زمان ثبت نام دقیقا چهارشنبه دو هفته بعد تمام می‌شود.

در دو هفته آینده باید همه کسانی که املاک خود را ثبت نکرده‌اند فرایند ثبت نام را انجام دهند. فرقی نمی‌کند که فرد مستاجر باشد یا مالک، ملک در روستا باشد یا شهر، شهر یا روستا کم جمعیت باشد یا پرجمعیت، همه افراد جامعه باید این کار را انجام دهند.

اگر در این مدت زمان مالک یا مستاجری که ملکی را اجاره کرده فرایند ثبت را انجام ندهد مشمول مالیات می‌شود. املاکی که ثبت نشوند جزء خانه‌های خالی حساب می‌شوند و مالیات بر خانه خالی به آنها تعلق می‌گیرد.

علاوه بر مالیات همچنین از برخی خدمات دولنی محروم می‌شود که می‌توانید در لینک « ۱۰ جریمه برای عدم ثبت‌نام خانه در سامانه املاک » جزئیات بیشتری درباره آن بخوانید.

اما ایراداتی که این سامانه دارد باعث شده که اجرا کردن طرح مالیات بر خانه‌های خالی را حداقل برای امسال در هاله ابهام قرار دهد.

در این سامانه الزامی برای ثبت‌نام حقوقی‌ها وجود ندارد و به نوعی معاف از مالیات شده‌اند. این در حالی است که بیشترین خانه‌های خالی در اختیار این گروه است.

همچنین این سامانه باید به اطلاعات چندین دستگاه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک، اتحادیه املاک، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وصل باشد که نیست.

به خاطر ضعف‌هایی که این سامانه دارد، کارشناسان می‌گویند که اجرا کردن این طرح امسال کمی بعید به نظر می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    این دولت که داره گورشوگم میکنه.دیگه .معلوم نیست این چه حیله ای است سرمردم درمیارید.شماکه ازطریق.کدملی همه چی دراختیارتونه.چراملت روبه زحمت میندازید.همه کاراتون درست بوده یعنی.فقط این یکی مونده بودکه تموم کنید.خجالت خجالت.شرم برشماباد….

  • ناشناس

    مانه مالکیم نه مستاجر.خانه ای که دران زندگی میکنیم متعلق به پدرهمسرم میباشدومااجاره ای بابت ان نمیدهیم آیابایدثبت نام کنیم؟

  • محمد

    ما تو سویت بدونه مجوز رو پشت بوم زنگی میکنیم که برقمشترکم داره صاحب خونه هم قبض برقو نمیده اقایان قانون گذار میشه تو ضیح بدید چه گلی سرمون بگیریم

  • محمد

    مستاجرایی که در خانه های قولنامه ای اجاره میدن یا هر دو واحد یک استراک برق دارن یا صاحب خانه اجازه نمیده چه کنن پس

  • ناشناس

    ما هنوز ثبت نام نکردیم تکلیف چیه

  • ناشناس

    توروخداچیزی رومصوب نکنیدکه برای مردم هزینه داشته باشه.بخداخسته شدیم ازهزینه کردن برای همه چی.هزینه هابه اندازه کافی کمرشکن شده شمادیگه ازاین بدترش نکنید.روزگارمون به اندازه کافی به غم وغصه میگذره که اعصابی برامون نذاشته چراشمابدترش میکنید

  • ناشناس

    خدا لعنت کند هر کسی رو که فقط برای مردم دردسر درست می‌کند
    همه اطلاعات مردم رو دارید دیگه چرا هی مردم رو لای منگنه میزارید من که از هفت صبح تا یازده شب دنبال یک لقمه نان کار میکنم و هشتم گرو نهم حالا باید بخاطر یک آدم از خدا بیخبر دنبال ثبت اطلاعات باشم

  • محمد

    ایکاش یک تلفن گویا اعلام کنند که هرکسی سوالی راجع ورود به سامانه داره بپرسه … مثلا من ملک گلنگی وراثت هست خالی وغیر قابل سکونت ودو سند تک برگ داره ولی بقیه ملک بنام مادرانمان است و انحصار و ارادت هم شده سهم مادرانمان را چطور وارد سمانه کنیم سند تک برگی که ثبت میشه ولی مال مادرمان چی…..

  • ایلیا

    لعنت بر کسی که مردم و اذیت میکنه

  • ناشناس

    من خودم مستاجرم به خاطر کار همسزم ولی دوتا ملک دارم که هردوشون بچه هام توش ساکن هستن باید الان چیکار کنم یعنی هم مستعحر م وهمین که مالک هستم هردو رو باید ثبت کنم