کد مطلب: ۲۵۳۷۰۷

آخرین وضعیت شیوع بیماری لکه سفید میگو

آخرین وضعیت شیوع بیماری لکه سفید میگو

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سرمازدگی اخیر، امسال شاهد ویروس لکه سفید میگو در تعداد محدودی از مزارع یک استان (چابهار) بودیم.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات درباه آخرین وضعیت تولید میگو اظهار کرد: با توجه به ذخیره‌سازی 45 درصدی تولید در استان بوشهر، آغاز به کار بخش دوم تولید در استان هرمزگان و شروع نشدن فعالیت ذخیره سازی در آبادان؛ تا زمانی که هکتاری زیر کشت نرود، به طور دقیق نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان تولید میگو داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از رکورد بی سابقه تولید میگو در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 32 هزار تن میگوی پرورشی و 9 هزارتن میگوی دریایی تولید شد که 55 درصد این میزان به بازارهای هدف صادر شد. امسال پیش بینی می شود که تولید میگو کمتر از این رقم نباشد.

صالحی درباه آخرین وضعیت شیوع بیماری لکه سفید در مزارع افزود: در سال‌های گذشته تولیدکنندگان تلاش کردند که بستر حضور ویروس وایت اسپات یا لکه سفید در مزارع تکثیر را از بین ببرند و بدین منظور سازمان دامپزشکی در زمینه حمل و نقل، استخرهای ذخیره آب،فیلترهای شنی و… مراقبت و کنترل‌های لازم را اعمال کرد،اما به هر حال بیماری لکه سفید یک ویروس است که در هر شرایطی ممکن است خود را نشان دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به سرمازدگی اخیر،امسال شاهد ویروس لکه سفید در مزارع یک استان (چابهار ) بودیم که سازمان دامپزشکی برای کاهش نگرانی تولیدکنندگان، سه استخری که بیماری لکه سفید در آن گزارش شده بود را معدوم ساخت.

وی در پایان تصریح کرد: در منطقه‌ای که از 800 استخر تنها 3 استخر بیماری لکه سفید در آن شیوع پیدا کرده است،جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر تشدید بیماری نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.