کد مطلب: ۴۵۱۸۵۱

آرامش نسبی در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۳/۳

آرامش نسبی در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۳/۳

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، با ثبات نسبی همراه بود که بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز پنج‌شنبه، در رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از اینکه روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در یک هفته گذشته نزول کرد، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، ثابت بود.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ۱۷۲۷ دلار و ۳۹ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه ۱.۴ درصد نزول کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با ۳۰ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش، در ۱۷۲۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا که روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون آسیب‌های اقتصادی، تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و تدابیر محرک مالی گسترده، به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۲ صعود کرده بود، در پی انتشار آمار اقتصادی مثبت و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در بعضی از کشورها، در مسیر ثبت کاهش هفتگی ۰.۸ درصدی قرار دارد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: عوامل بنیادین بازار طلا همچنین از بالا ماندن قیمت‌ها حمایت می‌کنند اما فعالیت بخش تولید در اروپا و آمریکا بهبود پیدا کرده و آمار شاخص مدیران خرید که شب گذشته منتشر شد، بهتر از حد مطلوب بود.

با این حال اختلافات میان آمریکا و چین باعث ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران شده و از طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا پس از طرح پکن برای وضع قانون جدید امنیت ملی در خصوص هنگ‌کنگ که باعث هشدار از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا شد، عقب‌نشینی کردند.

شرکت فیچ در یادداشتی اعلام کرد که طلا هنوز بالای مرز ۱۷۰۰ دلار را حفظ کرده و در حال تجدید قوا برای صعود در ماه‌های آینده به اوج قیمتی است که در سال ۲۰۱۱ تجربه کرده بود. نرخ‌های بهره اندک و سیاست‌های تسهیل مالی، ابهامات اقتصادکلان و ژئوپلیتیکی و تقاضای بالای سرمایه‌گذاران، از قیمت طلا در افق شش تا ۱۲ ماهه پشتیبانی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد صعود کرد و به ۲۰۳۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۸۲۷ دلار و ۶۲ سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد کاهش، به ۱۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۸ با ۵ تومان‌ کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۷،۳۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۸ با ۵ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۸،۸۰۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۴۲۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دمت گرم معنی آرامش نسبی هم فهمیدیم این آرامش نسبی
    خوبه والا سکه 120 میلیون هم بشه بعد بکنن 119 میلیون به خدا همین میگی به خدا میگم

  • ناشناس

    اخبار گفتن ایران
    خیلی راحت…
    درهفته ۱۰بار گرونو گرونتر میشه
    بعد کاهشش خیلی باحاله
    قیمت هرگرم طلا امروز مثلا یکم ۶۳۰هزار
    هفته بعد
    قیمت هر گرم طلا امروز مثلا هشتم ۷۳۰هزار
    خیلی راحت میگن شد اینقدر
    بعد کاهش…
    قیمت طلا امروز مثلا نهم کاهش نسبی و ثبات داشت
    ۷۲۵تومان
    خیلی قشنگن اینا