کد مطلب: ۴۴۰۲۸۱

بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ / نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس

بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ / نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس

بازار سهام روز دوشنبه در حالی آغاز به کار کرد که اختلال در هسته معاملاتی و تاخیر در شروع معاملات بورس، صدای اعتراض بسیاری از فعالان بورسی را درآورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بازار سهام روز دوشنبه، شاخص کل بورس با افتی ۲۰۰ واحدی مواجه شد. این در حالی است که معاملات بورس به دلیل اختلال در هسته با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد ولی فرابورس مطابق با روزهای گذشته از راس ساعت ۹ معاملات خود را شروع کرد.

5 2 8

تا ساعت ۱۰، سه نماد ومعادن، بورس و کالا به ترتیب با ۴۴۱، ۲۰۱ و ۱۶۱بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشته و وبلمت نیز ۲۸۷واحد شاخص را منفی کرده است. در معاملات فرابورس نیز نماد ومهان بیشترین تاثیر منفی و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

5 1 9

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از ۲۱۷ هزار معامله انجام شده که بر اساس آنها یک میلیارد و ۲۸۱ هزار سهم با ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است. این در حالی است که در یک ساعت ابتدایی معاملات فرابورس، بیش از ۲۲۰ هزار معامله صورت گرفته که در این میان ۸۸۲ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دادوستد شده است.

این نخستین باری نیست که بازار به دلیل اختلال در هسته با تاخیر آغاز می‌شود. البته اختلالات قبلی اخیر مربوط به هسته معاملات فرابورس بوده و منجر به تاخیر در شروع معاملات فرابورس در روزهای واپسین سال گذشته شده بود. از سوی دیگر اختلال در سفارش‌گیری و عدم نمایش درست سفارشات در معاملات آنلاین نیز در روزهای اخیر موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس شده است.

این که این همه اختلال در بازاری که ارزش معاملات روزانه آن بالای ۵ هزار میلیارد تومان است و نزدیک ۲ میلیون نفر سرمایه خود را در آن قرار داده‌اند، چه دلیلی دارد و چرا راه حلی برای آن اندیشیده نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این اختلالا همش دسته خودشونه تا بازار رو اونجوری که میخوان پیش ببرن
    خستمون کردید بخدا

  • ناشناس

    با سلام : چرا در این بازار که قیمت لحظه مهم هست و اختلال در بازار سرمایه را که موجب وهن برای سهامدران می گردد وبه تبع آن افکار منفی رانت برای سهامدران تقویت می شود هر از چندگاهی با ید شاهد تکرار آن باشیم این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست

  • جهش تولید

    سلام علیکم. این موضوع هنگ کردن هسته و بخشنامه های لحظه ای هیچ وقت درست نمیشه. چون مدیران ما طلبکار هستند. مدیران ما ،مدیریت را حق خود می دانند و سهامداران را رعایای خود می دانند. مدیران باید قبل از تصدی صندلی مدیریت، دوره 2 ماهه پاسخگویی ببیند . سال ،سال جهش تولید هست و بورس یک کشور دورنمای اقتصاد و تولید آن کشور هست. تاثیر این مدیریت ناقص، از تحریم ها نیز بیشتر هست. مدیریت امروز بورس خلاف تحقق شعار سال عمل می کند و سرمایه گذران را دلسرد می کند.
    ژاپن ،چرا ژاپن شد؟ فقط خدمت می کنند نه مدیریت. پاسخگو هستند نه طلبکار.
    این همه سیستم هنگ کرده، به جای حمایت از بازار، زدن سرش که حباب دارد و بخشنامه های لحظه ای، یک عذرخواهی از مدیران بورس ندیدیم. چرا؟ بخاطر دلایل فوق الذکر.

  • جهش تولید.

    لطفا نظر بنده را درج کنید. شما که شفاف هستید و منافعی ندارید.

  • علی قدسی

    باسلام، به علت اختلال درسیستم معاملاتی بارها زیان کردم !بازهم دست کارگزار محترم اگاه درد نکنه منصف هستن وتشخیص میدن قیمت اشتباه رو تصیحح میکنند !