کد مطلب: ۷۵۱۴۶۴

مرگ ۶۴۰۰ تهرانی در اثر آلودگی هوا

مرگ 6400 تهرانی در اثر آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت مرگ سالانه 6400 تهرانی بر اثر آلودگی هوا را اعلام کرد. این در حالی است که آلودگی هوا هر روز در حال افزایش است و در سال گذشته تهران فقط دو روز هوای پاک داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آلودگی هوا در تهران و بسیاری از شهرهای پرجمعیت باعث شده است تا خسارات زیادی به کشور وارد شده و سلامت شهروندان به خطر بیفتد.

تحمیل هزینه سالانه 8.2 میلیارد دلاری آلودگی هوا به کشور یکی از موضوعات مهمی است که مسئولان با کم توجهی به آن باعث می‌شوند تا مشکلات آب وهوایی در شهرهای صنعتی هر روز افزایش یابد.

تعطیلی مدارس و ادارات در چند ماه اخیر به دلیل هوای آلوده در بسیاری از شهرهای کشور بارها تکرار شد. این درحالی است که رئیس جمهور اعلام کرد با تعطیلی این موضوع حل نمی شود و مسئولان باید به اجرای قانون هوای پاک توجه ویژه ای داشته باشند.

آمار سالانه مرگ در تهران بر اثر آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۶۴۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران، گفت: در سال گذشته تهران فقط دو روز هوای پاک داشت.
عباس شاهسونی به مناسبت روز ملی هوای پاک اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌های وزارت بهداشت در 27 شهر کشور با جمعیت تقریبی 35 میلیون نفری، برآورد شده که سالانه 20 هزار و 800 مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق نتایج این بررسی، حدود 12.6 درصد از مرگ‌هایی که سالانه در کشور رخ می‌دهد، منتسب به آلودگی هوا است.

بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا

وی بیماری‌های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی،‌ سرطان ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریوی را شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا سالانه 8.2 میلیارد دلار هزینه اقتصادی به کشور تحمیل می‌کند.

شاهسونی درباره وضعیت هوای تهران در دو سال اخیر متذکر شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در سال جاری تهران، هوای پاک نداشته و در سال گذشته نیز در پایتخت فقط به مدت دو روز، شاهد هوای پاک بودیم.

تاثیر فرسودگی خودرو بر وضعیت آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند، تصریح کرد: عمده موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که در کلانشهرها به ویژه تهران تردد می‌‌کنند، فرسوده هستند؛ طبق آمارها 90 درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده‌اند و بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران دچار فرسودگی است که این مسئله منجر به بروز و تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی گفت: ورزشکاران، کودکان زیر 5 سال، زنان باردار، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های تنفسی، بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان سرطان و افراد سیگاری جزو گروه‌هایی هستند که از آلودگی هوا، آسیب‌ بیشتری را می‌بینند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درمورد افزایش آسم و بیماری های تنفسی کودکان هم بگویید .