کد مطلب: ۶۸۷۵۴۱

آماده باش برای سیل احتمالی در تهران!

آماده باش برای سیل احتمالی در تهران!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان جهت مقابله باسیلاب احتمالی تاکید کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حامد یزدی مهر از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه تا پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه این هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده است گفت: جاری شدن رواناب آب گرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از اثرات این مخاطره محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی خبر داد و عنوان کرد: بر اثر این مخاطرات احتمال اختلال در آمد و شد به ویژه در جاده‌های کوهستانی وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و همچنین پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد اجتناب کنند.

یزدی مهر به شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی بر اثر وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری کنند همچنین نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت استانداری تهران ضمن اعلام آماده باش به همه دستگاه‌های اجرایی نیرو‌های امدادی راهداری شهرداری‌ها گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم جهت مقابله با بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.