کد مطلب: ۷۹۹۳۲۱

آمار فوتی‌های تصادفات نوروز امسال اعلام شد

آمار فوتی‌های تصادفات نوروز امسال اعلام شد

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند که نسبت به سال گذشته ۸۳ نفر بیشتر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه؛ ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از نتایج ورود این سازمان به سه حوزه فرار مالیاتی، معوقات مالیاتی و هیئت‌های رسیدگی به اعتراضات مالیاتی پرداخت و گفت: در نتیجه اقدامات سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۱ از حدود ۱۹۷ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آمد که نسبت به سال قبل از آن، ۱۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نتیجه این پیگیری‌ها، از تضییع اموال و حقوق دولتی به میزان ۱۰۴ هزار میلیارد ریال، ۶۶ میلیون دلار و ۱۳۵ میلیون یورو جلوگیری به عمل آمد، گفت: با پیگیری‌های سازمان بازرسی در سال گذشته، ۲۰۸ هزار میلیارد ریال وصول مطالبات، استرداد وجوه و جلوگیری از پرداخت‌های خلاف واقع داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۴ درصدی داشته است.

رئیس سازمان بازرسی افزود: در سال گذشته در نتیجه اقداماتی که از سوی سازمان بازرسی صورت گرفت، بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی از اصلاح صورت وضعیت‌های پیمانکاری، فسخ قرارداد، لغو یا تجدید مناقصه و مزایده‌ها را داشتیم که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۴ درصدی داشته است.

در ادامه رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند که نسبت به سال گذشته ۸۳ نفر بیشتر بوده است.

مسجدی با بیان اینکه در روزهای ۱ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ شاهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروز بودیم، گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری، به ترتیب استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران، بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند.

وی با بیان اینکه استان ایلام کمترین فوتی‌ ناشی از تصادفات رانندگانی در تعطیلات نوروز سال جاری را با تعداد شش نفر داشته است، گفت: میزان فوتی‌های تصادفات رانندگی نوروز در استان‌های اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان، قم، کردستان، همدان و یزد نیز زیر ۲۰ نفر بوده است.

همچنین صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز به نتایج برخی اقدامات دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ ۴۱۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول و پرداخت شدند؛ همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات از صاحبان شرکت‌های صوری در مرحله تحقیق و قبل از صدور حکم دادگاه وصول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.