کد مطلب: ۸۰۶۵۲۶

آمار واردات فولادسازان در سال گذشته

آمار واردات فولادسازان در سال گذشته

در سال گذشته، فولادسازان کشور در مجموع بالغ بر دو میلیون تن از مقاطع (تخت و طویل) فولادی و همچنین محصولات شمش فولادی وارد کرده‌اند که نسبت به میزان واردات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۲۰ تا ۱۰۵ درصد رشد را تجربه کرده‌اند و بیشترین درصد رشد واردات را مقاطع طویل فولادی به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آنچه که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از آمار واردات فولادی‌ها در سال گذشته و مقایسه آن با حجم واردات در یکساله ۱۴۰۰ در اختیار ایسنا قرار داده است، در سالی که گذشت میزان واردات کل مقاطع طویل فولادی بیشترین میزان افزایش واردات را معادل ۱۰۵ درصد داشته ‌است.

در سال ۱۴۰۱ از مجموع ۱۷۸ هزار تن کل مقاطع طویل فولادی وارداتی که نسبت به ۷۸ هزار تن وارد شده در سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۵ درصدی داشته، ۱۶ هزار تن تیرآهن، ۱۲۱ هزار تن میلگرد و ۴۱ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع سهم داشته‌اند که به ترتیب واردات تیرآهن شش درصد کمتر شده اما واردات میلگرد ۲۸۷ درصد و واردات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هشت درصد نسبت به میزان واردات آن‌ها در یکساله ۱۴۰۰ بیشتر ثبت شده است.

در یکساله ۱۴۰۰، به ترتیب ۱۷ هزار تن تیرآهن، ۳۲ هزار تن میلگرد و ۳۸ هزار تن نبشی، ناودانی و… وارد شده بود.

طبق آمار، واردات محصولات فولادی از ۷۷۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۰۰۰ تن در مجموع یکساله ۱۴۰۱ رسیده و رشد ۲۹ درصدی را ثبت کرده است.

پس از محصولات فولادی، در جزئیات ۸۲۹ هزارتن کل مقاطع تخت فولادی وارد شده ۳۳۰ هزار تن سهم ورق‌های گرم، ۲۴۵ هزار تن سهم ورق‌های سرد و ۲۰۱ هزار تن سهم ورق‌های پوششدار ثبت شده است که در مجموع نسبت به ۶۹۱ هزار تن وارد شده در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰ درصدی واردات این مقاطع دیده می‌شود.

واردات ورق‌های سرد نسبت به ۱۴۰ هزار تن وارداتی در سال ۱۴۰۰، قریب به ۱۳۶ درصد بیشتر شده اما تولید ورق‌ سرد نسبت به ۲۶۴ هزار تن و ورق پوششدار نسبت به ۲۲۴ هزار تن وارداتی در سال ۱۴۰۰ به ترتیب هفت و ۱۰ درصد افت پیدا کرده است.

واردات شمش فولاد (فولاد میانی) به میزان ۶۰۰۰ تن ثبت شده که مشابه میزان واردات در مجموع یکساله ۱۴۰۰ است. واردات بیلت‌وبلوم از ۲۰۰۰ تن به ۶۰۰۰ تن رسیده و رشد ۲۰۰ درصدی را ثبت کرده است.

طبق روال سال‌های اخیر همچنان واردات آهن اسفنجی به ایران صفر است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.