کد مطلب: ۲۹۷۱۷۹

آمریکا برای خرید نفت ایران به هند، مجوز موردی می‌دهد

آمریکا برای خرید نفت ایران به هند، مجوز موردی می‌دهد

مقامات وزارت خارجه آمریکا از بررسی گزینه اعطای مجوز موردی برای ادامه خرید نفت ایران به دهلی‌نو خبر دادند.

آمریکایی‌ها در آستانه سفیر وزیر خارجه‌شان به هند، از کوتاه آمدن واشنگتن از گزینه «صفر کردن صادرات فروش نفت ایران» و بررسی اعطای مجوزهای موردی به دهلی‌نو برای ادامه خرید نفت ایرانی خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مقامات وزارت خارجه آمریکا از نرم‌تر شدن موضع این کشور در قبال خرید نفت ایرانی توسط هندی‌ها و بررسی گزینه اعطای مجوز موردی برای ادامه خرید نفت ایران به دهلی‌نو خبر دادند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در صدر هیاتی به دهلی‌نو می‌رود؛ انتظار می‌رود که بحث خرید نفت ایرانی و تلاش هند برای خرید تسلیحات روسی بیشتر، روی میز مذاکره باشد.

آن‌طور که رویترز گزارش داده، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پیش از این سفر از تصمیم آمریکا برای اعمال موردی تحریم نفتی خود در هند خبر داده است؛ یعنی هند برای خرید هر محموله نفت ایرانی، از آمریکا مجوز بگیرد.

خرید نفت ایران از ۱۳ آبان در فهرست تحریم‌های آمریکا وارد می‌شود و کسانی که بخواهند خرید نفت ایران را ادامه بدهند، احتمالا هدف تحریم‌های ثانویه آمریکایی‌ها قرار می‌گیرند.

هندی‌ها دیشب گفته بودند که در صورت پیدا کردن جایگزینی مطمئن برای خرید نفت، از خرید نفت ایرانی صرف نظر می‌کند.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است؛ هندی‌ها در زمان «باراک اوباما» هم با دریافت مجوز واشنگتن، توانستند بدون چشیدن مزه تحریم‌های آمریکا، با شیبی ملایم خرید نفت از ایران را کم کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.