کد مطلب: ۳۳۲۹۷۷

اویل‌پرایس بررسی کرد:

آمریکا پس از ۷۵ سال صادرکننده خالص نفت خام شد

آمریکا پس از 75 سال صادرکننده خالص نفت خام شد

داده‌های منتشرشده از سوی بلومبرگ و موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که ایالات متحده که از سال 1949 تاکنون واردکننده خالص نفت خام بوده، در هفته منتهی به 30 نوامبر برای اولین بار طی 75 سال اخیر، به صادرکننده خالص نفت خام تبدیل شده است.

آمریکا برای اولین بار طی 75 سال اخیر به صادرکننده خالص نفت خام تبدیل شد. این روند حتی اگر یک هفته باشد، باز هم نشان‌دهنده افزایش تاثیرگذاری جهانی صنعت تولید نفت خام آمریکاست.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، داده‌های بلومبرگ و داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که ایالات متحده از سال 1949 تاکنون واردکننده خالص نفت خام بوده است. با این حال در هفته منتهی به 30 نوامبر، خالص واردات هفتگی ایالات متحده منفی 211 هزار بشکه در روز بوده و به این ترتیب صادرات نفت آمریکا از واردات آن بیشتر شده است. همچنین بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، واردات نفت خام ایالات متحده در سال 2018 به طور متوسط، دو میلیون بشکه در روز بوده، در حالی که متوسط واردات نفت خام در سال 2005، روزانه 14 هزار و 370 بشکه بوده است.

هفته گذشته صادرات نفت خام ایالات متحده با سه میلیون و 203 بشکه در روز به بالاترین میزان خود رسید. داده‌های هفتگی از آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه نوامبر، 11.7 میلیون بشکه در روز بوده که این میزان از تولید هر دو کشور عربستان سعودی و روسیه بیشتر بوده است. این در حالی است که عربستان و روسیه هم به نوبه خود بالاترین میزان تولید را در ماه نوامبر داشته‌اند.

عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک و روسیه به عنوان رهبر تولیدکنندگان غیراوپک، پنج‌شنبه گذشته به توافق رسیدند تا در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید نفت خود را با هدف ایجاد توازن در بازار و افزایش قیمت کاهش دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها نسبت به افزایش قیمت‌ها شکایت کرده و خواستار توقف اجرای توافق کاهش تولید شده است.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند که اگر توافق کاهش تولید اجرایی نشود، به دلیل مازاد تولید کشورهای غیراوپک، قیمت نفت حتی ممکن است تا 40 دلار به ازای هر بشکه کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاید کل داستان صفر کردن نفت ایران همین بوده باشه که آمریکا بتونه نفت خام بیشتری صادر کنه با قیمت تمام‌شده کمتر.