کد مطلب: ۴۱۲۱۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در آبان ماه امسال / سرایت گرانی بنزین به سکه، طلا و دلار

آنالیز بازارها در آبان ماه امسال / سرایت گرانی بنزین به سکه، طلا و دلار

در آبان ماه امسال همزمان با آغاز گرانی بنزین اکثر بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند. بازارهایی که در مهر ماه امسال سودده بودند در آبان ماه زیان شدند و بالعکس. در آبان ماه امسال، بورس تنها بازاری بود که ریزشی ظاهر شد.

در آبان ماه امسال همزمان با آغاز گرانی بنزین در این ماه اکثر بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهایی که در مهر ماه امسال سودده بودند در آبان ماه زیان شدند و بالعکس. در آبان ماه امسال، بورس تنها بازاری بود که ریزشی ظاهر شد.

فلزات طلایی نیز که ماه قبل با افت قیمت مواجه شده بودند در آبان ماه امسال بالاترین بازدهی را به دست آوردند.

985622

بازدهی بازارهای مالی در آبان ماه 1398

دلار

دلار که در مهر ماه امسال از ثبات نسبی برخوردار بود و جهش قیمتی خاصی را از خود نشان نداد در آبان ماه امسال با نوسان قیمتی مواجه شد.

دلار در نیمه ابتدایی آبان ماه امسال تقریبا با ثبات بود اما در نیمه دوم همزمان با گرانی بنزین روند صعودی در پیش گرفت، به طوری که قیمت آن با ورود به کانال 12 هزار تومان در سطح 12150 تومان نیز قرار گرفت.

37664

روند قیمت دلار در آبان ماه سال 1398

در مجموع قیمت دلار در بازار آزاد با بازدهی 4.7 درصدی از 11260 تومان در ابتدای آبان ماه به 11790 تومان در پایان آبان ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در مهر ماه با افت تقریبا دو درصدی مواجه شده بود در آبان ماه امسال این کاهش را جبران کرده و توانست بالاترین بازدهی را در بین بازارهای مالی کسب کند.

546

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در ابتدای آبان ماه تا سطح 393 هزار تومان نیز کاهش پیدا کرده بود با آغاز سهمیه‌بندی و گرانی بنزین تا سطح 426 هزار تومان نیز بالا رفت اما در نهایت با رشد 5.7 درصدی از 401 هزار تومان در ابتدای آبان ماه به 423 هزار تومان در پایان آبان ماه رسید.

سکه

در آبان ماه امسال روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در آبان ماه امسال قیمت سکه روند صعودی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با رشد 5.6 درصدی معادل 220 هزار تومان به قیمت آن اضافه شد.

3654

روند قیمت سکه بهار آزادی در آبان ماه سال 1398

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای آبان ماه تا سطح سخ میلیون و 800 هزار تومان نیز کاهش پیدا کرده بود با آغاز سهمیه‌بندی و گرانی بنزین تا سطح چهار میلیون و 230 هزار تومان نیز بالا رفت اما در نهایت با رشد 5.6 درصدی از سه میلیون و 909 هزار تومان در ابتدای آبان ماه به چهار میلیون 129 هزار تومان در پایان آبان ماه رسید.

بورس

بازار سهام بر خلاف مهر ماه امسال، تنها بازاری بود که در آبان ماه نتوانست سودده ظاهر شود.

شاخص کل بورس که در مهر ماه تنها بازار سودده در میان بازارهای مالی بود در آبان ماه پرنوسان ظاهر شد و در نهایت با افت شاخص مواجه شد.

36فاتق4

شاخص کل بورس در آبان ماه امسال در مجموع با افت یک درصدی معادل سه هزار واحد مواجه شد و از کانال 308 هزار واحدی در ابتدای آبان ماه به کانال 304 هزار واحد در پایان آبان ماه رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نیما

    مردان مجرد که خونه ندارندهیچ زمین امکاناتی ندارندولی توان پرداخت دارند چیکار کنند.؟