کد مطلب: ۴۵۱۵۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته پایانی اردیبهشت / رشد بورس متوقف شد / پیشتازی دلار و فلزات طلایی

آنالیز بازارها در هفته پایانی اردیبهشت / رشد بورس متوقف شد / پیشتازی دلار و فلزات طلایی

در هفته پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر قیمت دلار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شد و تنها بازار سهام، بازار زیان‌ده این هفته بود.

فلزات طلایی با سبقت گرفتن از بورس، سودده‌ترین بازار هفته جاری شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر قیمت دلار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شد و تنها بازار سهام، بازار زیان‌ده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۱۵۸۰۰ تومان اعلام شد و در ادامه روند رو به رشد به خود گرفت.

دلار در هفته جاری توانست از مرز ۱۷ هزار تومان عبور کند و در مجموع در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال با رشد ۲٫۶ درصدی از ۱۵۸۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۳۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

34536

بورس

بازار سهام که هفته گذشته با رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری تغییر روند داده و برای اولین بار در سال ۹۹ بازدهی هفتگی منفی را به ثبت رساند. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با افت بیش از ۳۰ هزار واحد، معادل سه درصد کاهش یافت و نتوانست در کانال یک میلیون واحدی باقی بماند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی که هفته گذشته بازدهی قابل توجهی را کسب کرده بودند در هفته جاری نیز به این بازدهی دامن زده و پربازده‌ترین بازارهای هفته جاری شدند و صدر قرار گرفتند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۷٫۶ درصدی از ۶۸۴ هزار تومان در ابتدای هفته به ۷۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۷٫۳ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دانای کل

    سیاست های اشتباه باعث ضرردهی این هفته ی بازار سرمایه شد. البته واضحه که نباید انتظار سوددهی روزانه رو داشت اما باید سیاست ها به تعادل بازارها کمک کنند نه الاکلنگی شدنشون. یکی سقوط کنه یکی اوج بگیره. اینجوری نه تنها به کاهش تورم کمکی نمیشه بلکه تشدید هم میشه. تا کی قراره دلار بره بالا و به تبع اون زندگی مردمم سختتر شه؟ نکنه با بالا بردن قیمت دلار میخواین روند صعودی بازار سرمایه رو حفظ کنید؟ درصد زیادی از مردم با همین قیمت ها هم توان خرید خودشونو از دست دادن. خواهشا استراتژی های کوتاه مدت بذارین کنار و جناب روحانی فقط به فکر ۱ سال باقی مونده از دولت خودت نباش! اموال دولت رو هم که داری میفروشی به بهانه قانون و منافع مردم! دولت بعد باید چیکار کنه با دلار ۲۰ تومنی و بورسی که تا خرخره به ارزش ۱۰ سال اینده اش رسیده. صنایع رو هم که مرز نابودی کشوندی. اگه به فکر مردم بودی تو این ۷ سالی که رییس جمهور بودی به اصول قانون عمل میکردی نه حالا که چاره ای جز فروش این سهام نداری. پس بیخودی ادای کسایی که سنگ مردمو به سینه میزنن در نیار. تو نه به فکر مردمی نه کشور.

  • حسن

    اگه بورس تکون نخوره این هفته طلا گرمی 1 میلیون را خواهد زد