کد مطلب: ۴۲۵۲۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در دی ماه / سهامداران ۱۶۰ برابر صاحبان دلار سود کردند

آنالیز بازارها در دی ماه / سهامداران 160 برابر صاحبان دلار سود کردند

بازارهای مالی در دی ماه بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. شاخص کل بورس در دی ماه امسال در مجموع با رشد ۱۶ درصدی بیش از 57 هزار واحد افزایش یافت، در حالی که رفتار قیمتی دلار در دی ماه امسال تقریبا با ثبات بود و با افزایش قیمت همراه نشد.

در دی ماه امسال بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی که در آذر ماه امسال سودده بودند در دی ماه نیز بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. بورس که پربازده‌ترین بازار ماه قبل بود در دی ماه امسال نیز بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد.

فلزات طلایی نیز که ماه قبل با رشد قیمت همراه شده بودند در دی ماه امسال نیز با بازدهی تقریبا هفت درصدی همراه شدند.

8956 2

بازدهی بازارهای مالی در دی ماه ۱۳۹۸

دلار

دلار که از ماه قبل با نوسان قیمتی همراه شده بود در دی ماه کم نوسان‌تر ظاهر شد.

رفتار قیمتی دلار در دی ماه امسال تقریبا با ثبات بود و در مرز 13 هزار توامان قرار داشت. این در حالی است که این ارز یک جهش قیمت را نیز در هفته سوم دی ماه به ثبت رساند.

در هفته سوم دی ماه، دلار افزایش قیمت بیش از سه درصدی را به ثبت رساند و در سطح 13300 تومان قرار گرفت.

در مجموع قیمت دلار در بازار آزاد با بازدهی 0.1 درصدی از 12940 تومان در ابتدای دی ماه به 12955 تومان در پایان دی ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در آذر ماه بازدهی 9.4 درصدی را به خود اختصاص داده بود در دی ماه نیز به این روند ادامه داد و توانست بیش از هفت درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در اواسط دی ماه از مرز 500 هزار تومان نیز عبور کرده بود در نهایت با رشد 7.2 درصدی از 464 هزار تومان در ابتدای دی ماه به 497 هزار تومان در پایان دی ماه رسید.

سکه

در دی ماه امسال روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در دی ماه امسال قیمت سکه روند صعودی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با رشد 6.8 درصدی معادل 311 هزار تومان به قیمت آن افزوده شد.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در اواسط دی ماه با آغاز گرانی دلار تا سطح پنج میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرده بود در نهایت با رشد 6.8 درصدی از چهار میلیون و 549 هزار تومان در ابتدای دی ماه به چهار میلیون 860 هزار تومان در پایان دی ماه رسید.

بورس

بازار سهام که در آذر ماه بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده بود در دی ماه امسال نیز همان میزان بازدهی را به ثبت رساند.

شاخص کل بورس در دی ماه امسال به طور عمده صعودی ظاهر شد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. شاخص بورس در هفته سوم دی ماه با ریزش‌های شدید مواجه شد اما پس از آن توانست همزمان با انتشار گزارش عملکرد 9ماهه شرکت‌ها روند صعودی به خود بگیرد و در کانال 400 هزار واحدی قرار بگیرد.

شاخص کل بورس در دی ماه امسال در مجموع با رشد ۱۶ درصدی بیش از 57 هزار واحد افزایش یافت و از کانال 353 هزار واحدی در ابتدای دی ماه به کانال 411 هزار واحد در پایان دی ماه رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه رو بکشونید سمت بورس بعد پولاشونو هاپولی کنید