کد مطلب: ۲۵۵۳۱۹

آیا رشد ۴ برابری معاملات مسکن طبیعی است؟

آیا رشد 4 برابری معاملات مسکن طبیعی است؟

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1397، معادل 19.1 هزار واحد مسکونی بوده که نسبت به ماه قبل 278.7 درصد افزایش داشته است. میزان معاملات در فروردین ماه امسال تنها پنج هزار مورد بود. آیا میزان رشد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه امسال طبیعی است؟

فریبا تاجدینی: تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از خود با رشد چهار برابری مواجه شد به طوری که برخی کارشناسان از این رشد متحیر شدند. آیا بازار مسکن هرساله در اردیبهشت ماه چنین رشدی را در تعداد معاملات خود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آمارهای چهار سال اخیر گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1397، معادل 19.1 هزار واحد مسکونی بوده که نسبت به ماه قبل 278.7 درصد افزایش داشته است. میزان معاملات در فروردین ماه امسال تنها پنج هزار مورد بود.

در سال 1394 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران از چهار هزار و 884 واحد در فروردین ماه با 190 درصد رشد به 14 هزار و 174 واحد رسید.

معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سال 1395 با رشدی کمتر در مقایسه با سال 1394 از 5.8 هزار واحد در فروردین ماه به 15.3 هزار واحد در اردیبهشت ماه رسید و افزایش 161 درصدی را با خود به همراه داشت.

در سال 1396 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران با رشدی بیشتر در مقایسه با دوره مورد بررسی در سال‌های 1394 و 1395 با 204 درصد رشد از 5.3 هزار واحد در فروردین ماه به 16.3 هزار واحد در اردیبهشت ماه رسید.

در مجموع به نظر می‌رسد رشد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه هر سال نسبت به فروردین ماه همان سال طبیعی به نظر می‌رسد، اما رشد چهار برابری در اردیبهشت ماه امسال کمی فراتر از افزایش در سال‌های گذشته بوده است.

ف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • mohammad

    رشد معاملات به خاطر وام مسکن یکم بوده و افزایش نرخ ارز به نظر من تا دو ماه دیگه بازار میره تو رکود چون قیمت ها کاذب رفته بالا