کد مطلب: ۳۷۶۳۱۱

آیا «زشریف» ارزش خرید دارد؟

آیا «زشریف» ارزش خرید دارد؟

شرکت کشت و صنعت شریف آباد در سال مالی منتهی به آذر ماه سال 97 مبلغ 104 میلیارد تومان درآمد ساخته است که با این میزان درآمد در سطح شرکت‌های با درآمد بالا گروه کشت و زراعت قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کشت و صنعت شریف آباد با سرمایه 52 میلیارد تومان در صنعت زراعت و خدمات وابسته فعال می‌باشد.

دارایی‌های این شرکت 118 میلیارد تومانی می‌باشد که بخش اصلی دارایی‌های شرکت را دارایی‌های ثابت مشهود (80 میلیارد تومان) تشکیل می‌دهد.

زشریف در عملکرد یک ساله منتهی به آذر ماه سال 97 مبلغ 104 میلیارد تومان درآمد داشته است و با این میزان درآمد سود عملیاتی 11 میلیارد تومانی و سود خالص هشت میلیارد و 860 میلیون تومانی ساخته است.

این شرکت در سال مالی منتهی به آذر ماه سال 97 به ازای هر سهم سود 170 ریالی شناسایی کرده است.

درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی 97 نسبت به سال قبل 51 درصد رشد داشته است و سود عملیاتی 57 درصد و سود خالص زشریف رشد 135 درصدی در این مدت داشته است.

حاشیه سود خالص زشریف از پنج درصد در سال 96 به هشت درصد در سال 97 افزایش یافته است که بهبود عملکرد سودآوری زشریف در سال مالی 97 را نشان می‌دهد.

همچنین سود خالص به ازای هر سهم شرکت رشد 133 درصدی داشته است.

شیر، گاو و گوساله نر، محصولات زراعی و انواع محصولات لبنی از محصولات شرکت می‌باشد اما شیر به عنوان محصول اصلی شرکت می‌باشد که در سبد درآمدی شرکت سهم ویژه‌ای دارد.

کل فروش شرکت 104 میلیارد تومان می‌باشد که 56 میلیارد تومان شرکت را درآمد حاصل از فروش شیر تشکیل می‌دهد، بنابراین تغییر در نرخ فروش این محصول اثر قابل توجهی بر درآمد شرکت دارد.

نرخ‌گذاری شیر توسط دولت انجام می‌گیرد.

مقایسه سطح درآمدی زشریف

مقایسه سطح درآمدی زشریف و مقایسه آن با شرکت‌های هم‌گروه نشان می‌دهد زشریف با 104 میلیارد تومان درآمد عملیاتی از شرکت‌های با درآمد بالای این گروه قرار دارد.

متوسط درآمد این گروه با در نظر گرفتن این هشت شرکت، در یک سال مالی 96 میلیارد تومان می‌باشد، که درآمد یک ساله زشریف نشان می‌دهد که از متوسط گروه درآمد بالاتری ساخته است.

زشریف بودجه 167 میلیارد تومانی برای سال مالی 98 پیش‌بینی کرده است.

درآمد زشریف از 36 میلیارد تومان در سال 92 به 104 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است همچنین بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی زشریف از 28 میلیارد تومان به 84 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است.

زشریف برای سال مالی منتهی به آذر ماه سال 98 درآمد 167 میلیارد تومانی را برآورد کرده است بنابراین این شرکت برای هر میان دوره سه ماهه بایستی درآمد 42 میلیارد تومانی بسازد.

زشریف در عملکرد سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال 97 مبلغ 27 میلیارد تومان درآمد ساخته است که از میزان برآوردی شرکت پایین‌تر می‌باشد.

منبع: بااقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با عرض سلام وخسته نباشی مدیران فعال ان شرکت به استحضار می رسانم در دو مرحله در یک روز ۲۰۰۰۰سهم خریداری متاسفانه معادل ۲۰۰۰۰سهم وجه برداشت شده اما ۱۰۰۰۰سهم اختصاص یافته لطفا راهنمایی فرمائید