خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۸۴۵۸

ابلاغ «ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» توسط ربیعی

ابلاغ «ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» توسط ربیعی

معاون امور رفاه وزیر کار از ابلاغ دو بخشنامه وزیر کار درخصوص جلوگیری از پرداخت‌های نامتعارف و ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه خبر داد.

احمد میدری از صدور دو بخشنامه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد و گفت: بخشنامه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شرکت‌های تابع این وزارتخانه از سوی شخص وزیر صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میدری با اشاره به اهتمام این وزارتخانه به حمایت از افشاکنندگان فساد، درباره جزئیات دستور وزیر کار برای به کارگیری بازنشستگان گفت: علی رغم آنکه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مشمول شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نمی‌شود، بنابراین بازنشستگان می‌توانند در شرکت‌های نسل دوم و سوم وزارتخانه به کار گرفته شوند اما وزیر کار در تمام شرکت‌هایی که مجموعه سهام وزارت بیش از ۵۱ درصد باشد و اجازه اعمال مدیریت داشته باشد، بکارگیری بازنشستگان را ممنوع اعلام کرده است.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: علاوه بر این طی بخشنامه‌ای برای جلوگیری از پرداخت‌های نامتعارف، سقف دریافتی در شرکت‌های تابع وزارتخانه اعلام شد و پرداخت دستمزد های بالاتر از سقف مصوبه شورای عالی اداری باید با مجوز وزیر صورت گیرد.

میدری ادامه داد: اجرای این بخشنامه‌ها تنها با همکاری پرسنل ممکن خواهد بود. ضمن اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه کارکنان دعوت کرده است موارد مغایر را از طریق کانال تلگرامی به آدرس sandogh_shafaf@ اطلاع رسانی کنند.

میدری با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویه‌ای مبنی بر مصونیت کارکنان افشا کننده فساد را در دستور کار خود قرار داده است افزود: کانال تلگرامی مذکور دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخست آگاه سازی کارکنان و پرسنل این مجموعه با حق و حقوق خود که به این منظور تمامی بخشنامه‌ها ابلاغی وزیر درخصوص حقوق کارکنان در دسترس افراد قرار گرفته و دوم آنکه این امکان پیش بینی شده که پرسنل بتوانند از طریق این کانال مصادیق تخلف و فساد در درون سیستم را اطلاع دهند.

میدری با اشاره به وجود قوانین حمایت از افشاکنندگان فساد در کشورهای دیگر و خلاء آن در نظام حقوقی کشور گفت: در برخی از کشورها ضمن حمایت از افرادی که اقدام به فشای فساد می‌کنند این افراد مورد تقدیر و تشویق هم قرار می‌گیرند بنابراین کارمندان و پرسنلی که اقدام به افشای فساد و تخلف کنند از مصونیت برخوردار بوده و حمایت می‌شوند.

وی افزود: با وجود بخشنامه‌های موثر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم شفافیت و مبارزه با فساد در درون ساختار اما این مهم بدون همکاری‌ها مردمی امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: رصد فساد در درون ساختار اجرایی بسیار دشوار است و بدون نیروهای مردمی امکان‌پذیر نیست.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.