کد مطلب: ۳۷۸۸۷۳

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پاسخ داد:

اجاره بهای مسکن پس از رمضان چه تغییری می‌کند؟

اجاره بهای مسکن پس از رمضان چه تغییری می‌کند؟

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می گوید: با افزایش 103 درصدی قیمت مسکن قیمت اجاره‌بها بعد از ماه مبارک رمضان گران خواهد شد و احتمالا سقف افزایش قیمت اجاره مسکن بین 20 تا 25 درصد است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که قیمت اجاره‌بهای مسکن بعد از ماه مبارک رمضان چه روندی را خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش 103 درصدی قیمت مسکن قیمت اجاره‌بها بعد از ماه مبارک رمضان قطعا گران خواهد شد. اما اینکه در بازار اجاره‌بها برخی شایعات مبنی بر افزایش 50 تا 60 درصدی افزایش قیمت‌ها در سال 98 مطرح می‌شود، چنین موضوعاتی صحت ندارد.

ندا رفیع‌زاده درباره سقف قیمت اجاره‌بها در شهر تهران افزود: در این بازه زمانی نرخ دستمزد کارگران و کارمندان چندان افزایش نیافته، بنابراین چطور می‌توان افزایش قیمت نرخ اجاره‌بها آن هم به شکل نامتعارف را انتظار داشت. چنانچه قرار باشد نرخ اجاره‌بها به طور چشم گیری افزایش یابد قطعا با افزایش خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رو به رو خواهیم شد.

او در ادامه اظهار کرد:در این بازه زمانی سقف افزایش قیمت اجاره مسکن بین 20 تا 25 درصد است و بازار اجاره‌بهای مسکن کشش افزایش بیش از رقم مورد اشاره را ندارد.

رفیع‌زاده درباره طرح دولت مبنی بر تعیین سقف اجاره‌بها هم گفت: این موضوع هنوز در حد طرح است و هنوز جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.