کد مطلب: ۳۷۶۰۹۳

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

اجاره خانه پس از ماه رمضان چه تغییری می‌کند؟

اجاره خانه پس از ماه رمضان چه تغییری می‌کند؟

یک کارشناس بازار مسکن با بیان پیش‌بینی خود درباره اجاره خانه پس از ماه رمضان می‌گوید: میزان افزایش اجاره‌بهای مسکن در مناطق اعیان‌نشین تهران به 40 درصد می‌رسد اما امیدواریم در مناطق متوسط و ضعیف این میزان بیشتر از 20 درصد نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فصل جابه‌جایی و اجاره‌نشینی داغ می‌شود. به گفته برخی فعالان بازار مسکن، قیمت‌های پیشنهادی در بازار اجاره مسکن آن قدر بالا رفته که باعث شده مستاجرانی که سال گذشته فایل خانه‌های 120 تا 150 متری را انتخاب می‌کردند، حالا در مشاوران املاک سراغی از فایل‌ها با متراژهای پایین‌تر را بگیرند. البته افزایش یک‌باره قیمت مسکن و تاثیر آن در بازار اجاره باعث شده که برخی بالاشهرنشینان نیز به مناطق متوسط شهر تهران کوچ کنند.

برخی رسانه‌ها هم بر اساس اظهارات دفاتر املاک نوشته‌اند: «به دنبال رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن، از عید به بعد موجران ۱۰ تا ۴۰ درصد اجاره‌ها را بالا برده‌اند.»

فرهاد بیضایی، یک کارشناس بازار مسکن در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «در حال حاضر مالکان به دنبال این هستند که در این شرایط قیمت اجاره‌بها را بالا برده و به اندازه 40 درصد افزایش دهند که افزایش قیمت اجاره‌بها در هر مکان به وضعیت منطقه بستگی دارد.»

این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت اجاره مسکن بعد از ماه مبارک رمضان چه روندی را خواهد داشت؟ گفت: افزایش تقاضا و همچنین موج اخیر گرانی‌های مسکن باعث شده که قیمت اجاره‌بها در فصل تازه نقل و انتقال‌ها افزایش یابد. بنابراین امسال مالکان هم سعی دارند رقم اجاره‌بها را نسبت به افزایش یک‌باره قیمت مسکن افزایش دهند.

بیضایی افزود: البته افزایش قیمت اجاره‌بها در بخش مسکن براساس چند متغیر در نظر گرفته می‌شود که اولین معیار به قدرت اقتصادی خانوار بستگی دارد. بنابراین چنانچه قدرت خانوارها روند مناسبی داشته باشند، افراد می‌توانند بهای مورد نیاز اجاره مسکن را پرداخت کنند.

یک توصیه به مستاجران

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت اجاره‌بها در همه مناطق یکسان افزایش می‌یابد؟ اظهار کرد: قیمت اجاره‌بها در همه نقاط یکسان نیست. در برخی مناطق ضعیف و کم‌برخوردار قیمت اجاره کمتر از مناطق اعیان‌نشین است. هر چند که گفته می‌شود قیمت اجاره در مناطق اعیان‌نشین به 40 درصد می‌رسد اما امیدواریم در مناطق متوسط و ضعیف میزان افزایش اجاره‌بهای مسکن بیشتر از 20 درصد نباشد.

بیضایی در توصیه‌ای به مردم در بخش اجاره‌نشینی گفت: مردم چنانچه در بخش اجاره‌نشینی می‌خواهند در گرداب و موج‌سواری برخی افراد گرفتار نشوند، می‌توانند زمان اجاره مسکن را به ماه‌های شهریور و مهر موکول کنند؛ چرا که در ماه‌های انتهایی فصل نقل‌وانتقالات قیمت اجاره‌بها نسبت به ماه‌های ابتدایی تعدیل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • د

    واقعا پدر ملتو درآوردین چ خبره انقدر هر سال اجارها را میبرین بالا…چند سال ب اجارها دست نزنید مردم واقعا زیر فشارند…ب فکر مردم نیستین ب فکر حکومت خودتون باشین….اجارها واقعا بالاسسسسسسسسسسسسسسسسستتتتتتتت

  • ناشناس

    امیدواره که اجاره خانه بالا نره؟! امیدواره؟!حقوقها نهایتش ۱۹ درصد زیاد شده، اون وقت این امیدواره که حداکثر اجاره خانه ۲۰ درصد گران بشه؟!عرضه ندارین یه اجاره خانه رو با حقوقها و پول مردم نگه دارید، اون وقت میرید واسه آمریکا شاخ و شونه می‌کشید

  • دکتر

    “زمان اجاره مسکن را به ماه‌های شهریور و مهر موکول کنند” […]زمان جابجا شدن مگه دست مردمه..خونه رو باید موعدش یا تمدید کنی یا پاشی …اصلا نمیدونه اجاره نشینی چی هست

  • ناشناس

    ، خدا به داد مستاجرا برسه ، مسیولین که عین خیالشون نیست،