خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۱۲۱۰

اجرایی نشدن اصلاح نظام بانکی به صورت واقعی

اجرایی نشدن اصلاح نظام بانکی به صورت واقعی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: اقتصاد ایران در حال حاضر با عدم تعادل روبروست به طوریکه اصلاح نظام بانکی هیچگاه به صورت واقعی اجرایی نشده است.

علی دیواندری در نشست خبری مربوط به بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی اظهار کرد: تمام بخش‌ها همچون بازار سرمایه که عملیات مالی انجام می‌دهند، در نظام بانکی کشور دخیل هستند در این میان بخش‌های مختلفی در حوزه بانکی تصمیم می‌گیرند که این عدم یکپارچگی، اجرای سیاست‌ها را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: اقتصاد ایران درحال حاضر با عدم تعادل روبروست به طوریکه که اصلاح نظام بانکی هیچگاه به صورت واقعی اجرایی نشده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه اصلاحات ساختاری و ثبات مالی محور اصلی این همایش است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اصلاحی در نظام مالی صورت بگیرد در بخش واقعی اقتصاد تنها نظام بانکی مطرح نیست و بازار سرمایه، بودجه دولت، مؤسسات مالی و صندوق‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارند و نظام بانکی در این بحث نمی‌تواند جدا از سایر بخش‌ها عمل کند.

دیواندری با اشاره به ارتباط نزدیک ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی گفت: در این همایش در زمینه مباحثی همچون عوامل ناپایداری بودجه و آثار آن بر ثبات مالی، کسری بودجه و پایدارسازی بدهی‌های دولت، اصلاح ساختار تعامل سیاست پولی و مالی در راستای رفع سلطه مالی و اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی و پایدارسازی درآمدهای دولت بحث و گفت و گو خواهد شد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.