کد مطلب: ۳۱۴۹۵۵

احتمال برگشت خوردن چک در کدام استان‌ها بیشتر است؟

احتمال برگشت خوردن چک در کدام استان‌ها بیشتر است؟

در بين استان‌های کشور احتمال برگشت خوردن چک در استان کهگیلویه وبویراحمد بیشتر بوده، به طوری که این نرخ از 20 درصد در مرداد ماه امسال به بیش از 23 درصد در شهریور ماه رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در شهریور ماه سال جاری در کل کشور حدود 9.7 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 7.3 درصد و 9.1 درصد افزایش داشته است.

از 9.7 میلیون فقره چک مبادله شده در شهریور ماه سال جاری 8.3 میلیون فقره چک به ارزش 75 هزار میلیارد تومان وصول و 1.3 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 15.5 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

در شهریور ماه سال 1397 در بين استان‌های کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌های وصـولی بـه کـل چک‌های مبادله‌ای، متعلق به استان گیلان بوده؛ به طوری که در این استان حدود 90 درصد چک‌ها وصول می‌شود. استان یزد با 88.6 درصد و البرز با 88 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در ماه مذکور در بين استان‌های کشور احتمال برگشت خوردن چک در استان کهگیلویه و بویر احمد بیشتر بوده، به طوری که این نرخ از 20 درصد در مرداد ماه امسال به بیش از 23 درصد در شهریور ماه رسیده است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد بيشترين نسبت تعداد چک‌های برگشتی بـه کـل چک‌های مبادله‌ای به استان کهگیلویه و بویر احمد تعلق دارد، در این استان 23.7 درصد چک‌ها برگشت داده می‌شود؛ استان کردستان با 20.2 درصد و چهارمحال و بختیاری با 19.8 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گیلان قهرمان صداقت و شرافت

  • ناشناس

    […]دیمی چک میکشن

  • ناشناس

    کردستان هم دوم هست