خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۲۴۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلال در سامانه خرید کوچک و متوسط/ ایراد بانک مرکزی به چیست؟

اختلال در سامانه خرید کوچک و متوسط/ ایراد بانک مرکزی به چیست؟

سامانه خرید کوچک و متوسط از ابتدای هفته جاری دچار اختلال شد. امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تجارت الکترونیک، در نشست خبری امروز خود علت اختلال در این سامانه را ایراد قانونی بانک مرکزی اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه معاملات کوچک و متوسط از ابتدای هفته جاری دچار اختلال شده است. بر این اساس بیشتر اصنافی که حدنصاب معاملات آن‌ها بین ارقام 145 میلیون تا یک میلیارد و 450 میلیون تومان است، با مشکل بانکی مواجه شده‌اند. مشکلی که گویا ریشه در یک ایراد قانونی بانک مرکزی دارد.

چرا سامانه خرید کوچک و متوسط مختل شد؟

رئیس مرکز تجارت الکترونیک ایران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه این اختلال پنج روز است به وجود آمده، گفت: مشکلی که رخ داده مربوط به درگاه پرداخت در مرحله پذیرش برنده بودن تامین‌کنندگان در هنگام خرید در سامانه ستاد است.

وی افزود: هنگامی که برنده معامله می‌خواهد کارمزد را پرداخت کند، درگاه اجرا نمی‌شود. در حالی که تمام مراحل دیگر بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود. علت این اختلال رعایت نکردن الزامات واریز کارمزد توسط پیمانکار سامانه است. مطابق قانون باید پول کارمزد مستقیم به حساب خزانه واریز شود، در حالی که در شرایط فعلی این پول پس از طی فرایندی به حساب خزانه می‌رود که این امر برای بانک مرکزی قابل قبول نبود.

او با بیان اینکه هیچ‌گونه خراب‌کاری عمدی وجود ندارد تأکید کرد: این یک ایراد قانونی بانک مرکزی است که سه هفته پیش این ایراد را بانک مرکزی کتبا به ما اعلام کرد و ما نیز به طراح و پیمانکار سامانه اعلام کردیم و آنها نیز در تلاش هستند که تا حداکثر یک ماه آینده این ایراد را رفع کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: ما از شرکت‌ها و افرادی که با این سامانه کار می‌کنند می‌خواهیم که برای پرداخت کارمزد به شعب بانک ملی مراجعه کنند و پول را به حساب خزانه واریز کنند؛ به غیر از این روش هیچ راه دیگری وجود ندارد و اگر فرد یا مجموعه‌ای اعلام کرد که پول به حساب آنها واریز شود کلاهبرداری است.

کلاهدوزان اضافه کرد: این مرکز هیچ‌گونه پیامک یا اطلاعیه‌ای جهت معرفی حساب یا سایتی برای واریز وجه ارسال نخواهد کرد و برندگان معاملات در سامانه ستاد فقط باید به صورت حضوری به بانک مراجعه و فقط پول را به حساب خزانه کشور واریز کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.