کد مطلب: ۸۱۰۵۹۶

آمادگی سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی

آمادگی سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که وزارت راه و شهرسازی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان امور مالیاتی از آمادگی این سازمان برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی خبر داد.

سیدهادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: خالی نگه‌ داشتن خانه و احتکار آن توسط برخی افراد، یکی از دلایل کاهش عرضه و افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بهاست.⁧ سازمان امور مالیاتی⁩ مطابق قانون و مبتنی بر اطلاعات دریافتی از ⁧ وزارت راه‌ و شهرسازی⁩ (سامانه املاک و اسکان)، اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار خود قرار داده است.

مالکان خانه‌های خالی، اخطار کتبی می‌گیرند

استاندار تهران گفت: «بعضی از طرح‌های مسکن مهر در پرند و پردیس که با هدف جبران کسری برای نیازمندی عمومی مردم در حوزه مسکن ساخته شده، به دلیل عدم توزیع صحیح هنوز خالی از سکنه است.»

وی با اشاره به علت خالی بودن برخی خانه‌ها در پرند و پردیس افزود: از علت‌های این موضوع، عدم توزیع صحیح مسکن بوده زیرا برخی افراد غیرمسئول در فضای سوداگرایانه با خرید این خانه‌ها در مقاطع مختلف از کسانی که داوطلب خرید این واحدها بوده و جزو دهک‌ هایی بودند که از تسهیلات استفاده کردند، سبب شدند تا این خانه‌ها جزو خانه های خالی باشد که باید قانون در مورد آنها اعمال و مالیات دریافت شود.

استاندار تهران عنوان کرد: شناسایی کامل چنین واحدهایی و اخطار کتبی به آخرین مالکان در دستور کار قرار گرفته تا این واحدها در چرخه استفاده قرار بگیرد و از فضای سوداگرانه مسکن فاصله بگیریم.

فخاری ادامه داد: آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و پیشرفت طرح و علت بازدارنده یا کند بودن روند فعالیت آنها نیز بررسی و به دستگاه‌ها دستورات لازم صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران کمبود زمین داریم و از طرفی جبران بخشی از کمبود زمین از طریق بازآفرینی می‌تواند صورت بگیرد که در تهران و برخی شهرستان‌ های اقماری با سازه‌های فرسوده مواجه هستیم که باید در بازآفرینی ساخت و ساز صورت گیرد و سهم تامین زمین در استان تهران از این طریق جبران شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.