کد مطلب: ۲۳۴۴۵۰

اخراج ۱۶ هزار پرستار زیمباوه‌ای به‌دلیل اعتصاب!

اخراج ۱۶ هزار پرستار زیمباوه‌ای به‌دلیل اعتصاب!

دولت زیمباوه اعلام کرد به منظور آرام شدن فضای کاری این کشور، ۱۶هزار نفر از پرستارانی که در اعتصاب شرکت حاضر بودند را اخراج خواهند شد.

پرستاران دوشنبه این هفته در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود و سایر مسائل، محل کار خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند. این اعتصابات پس از اعتصاب پزشکان عمومی در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری صورت گرفت.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، کنستانتینو چیوانگا - معاون رئیس‌جمهور زیمباوه- پرستاران را به انجام حرکت سیاسی متهم کرده و گفته است این پرستاران با افراد بازنشسته یا جویای کار جایگزین خواهند شد.

اتحادیه پرستاران از افراد اخراج شده خواسته است آرامش خود را حفظ کنند تا این اتحادیه راه‌های مناسب پاسخ به این اقدام دولت را بررسی کند.

چیوانگا- ژنرال بازنشسته ارتش- گفته است انجمن پرستاران این کشور آفریقایی پیشنهاد دولت را برای افزایش ۱۷ میلیون دلاری حقوق ها رد کرده است.

رابرت موگابه- رئیس‌جمهور پیشین- نیز بارها گروه‌های مخالف دولت را به تلاش برای سرنگونی دولتش از طریق اعتصابات و تحریک افکار عمومی متهم کرده بود.

این تصمیم دولت با مخالفت‌های گسترده روبرو شده است و اتحادیه پزشکان و وکلای زیمباوه این تصمیم را غیرقانونی خوانده‌اند.

اتحادیه معلمان نیز این تصمیم را شدیدا محکوم کرده است و هشدار داده است در صورتی که حقوق‌ها افزایش نیابد، آن‌ها نیز به اعتصابات خواهند پیوست.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.