کد مطلب: ۱۸۷۸۷۷

کارگران صنایع آلمان در اعتراض به دستمزد اعتصاب کردند

کارگران صنایع آلمان در اعتراض به دستمزد اعتصاب کردند

هزاران نفر از کارگران آلمانی در شرکت‌های تولید فلزات و شرکت‌های مهندسی در پشتیبانی از درخواست‌های مربوط به دستمزد اتحادیه آی‌جی متال، دست به اعتصاب زدند.

روز دوشنبه هزاران نفر از کارگران آلمانی در شرکت‌های تولید فلزات و شرکت‌های مهندسی در پشتیبانی از درخواست‌های مربوط به دستمزد اتحادیه آی‌جی متال، دست به اعتصاب زدند. این اتحادیه اعلام کرده است که اعتصاب در روز سه‌شنبه هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که اقتصاد آلمان قدرتمند و سلامت است و نرخ بیکاری در پایین‌ترین رکورد خود قرار دارد، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری آلمان درخواست دارد امسال برای حدود ۳.۹ میلیون کارگر، افزایش حقوق ۶ درصدی فراتر از نرخ تورم داشته باشند.

قبل از این که دور جدید مذاکرات منطقه‌ای در روز پنج‌شنبه شروع شود، کارفرمایان تا به حال افزایش ۲ درصدی دستمزد، به علاوه پرداخت پاداش ۲۰۰ یورویی در ربع اول را پیشنهاد داده‌اند.

روز دوشنبه بیش از ۳۰۰۰ نفر از کارکنان کارخانه پورشه که تولیدکننده خودروهای اسپورت است، دست از کار کشیدند و ابزارهای خود را زمین گذاشتند و به این ترتیب طبق اعلام اتحادیه آی‌جی متال، از آغاز این هفته تعداد اعتصاب‌کنندگان به بیش از ۱۵۰۰۰ نفر رسیده است.

نات گیسلر، رییس اتحادیه آی‌جی‌متال در ایالت شمالی راینه‌وستفالیا، که پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است می‌گوید: کارفرمایان با رفتار غلطشان در سر میز مذاکره باعث برانگیخته شدن این اعتصاب‌های هشداردهنده شدند.

در این ایالت که قلب صنعتی آلمان است، اتحادیه خواستار تعطیلی ۱۴۳ شرکت و کارخانه در روز سه‌شنبه شده است که این شامل شرکت لومیلدز، تولیدکننده ال‌ای‌دی و قطعات روشنایی خودرو که قبلاً تحت مالکیت فیلیپس بود و واحدی از شرکت تایسنکراپ به نام روته ارده، می‌باشد.

آی‌جی متال همچنین کمپینی برای کم کردن ساعات کار هفتگی از ۳۵ ساعت فعلی به ۲۸ ساعت و تبدیل شدن استخدام کارکنان شیفتی و آنهایی که از کودکان و وابستگان خود نگهداری می‌کنند، به دائمی، ظرف مدت دوسال، به راه انداخته است.

کارفرمایان این پیشنهاد را هم رد کرده‌اند. اولیور زاندر، مدیر اجرایی ارشد اتحادیه کارفرمایان، جسامتمتال آمبرلا، که نقطه مقابل اتحادیه آی‌جی متال است، می‌گوید: اگر ما برای این تلاش کنیم که کمتر کار کنیم، دیگر قادر نخواهیم بود تولید خود را در سطح کنونی حفظ کنیم.

منبع: امتدادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.