کد مطلب: ۳۲۳۵۸۳

مروری بر روزنامه‌های ‌چهارشنبه ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷

ادامه سقوط دلار و سکه یک هفته پس از تحریم‌ها

ادامه سقوط دلار و سکه یک هفته پس از تحریم‌ها

روزنامه‌های دنیای اقتصاد، خراسان و همدلی خبر از روند نزولی دلار و طلا یک هفته پس از اعمال تحریم‌های آمریکا می‌دهند. به گونه‌ای که دلار به کمتر از 13 هزار و 500 تومان برگشته است.

در حالی که این انتظار وجود داشت که بعد از تحریم‌های 13 آبان قیمت در بازارهای مختلف از جمله طلا و دلار روند صعودی بگیرد، اما این پیش‌بینی حداقل تاکنون نه تنها محقق نشده بلکه برعکس نیز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خود با عنوان « سکه و دلار در مسیر نزولی »، روایت می‌کند که دلار از مرز 13 هزار و 500 تومان نیز پایین‌تر رفت.

این روزنامه در مورد علل کاهش قیمت در این بازارها می‌نویسد: به گفته فعالان، ادامه کاهش بهای دلار، نزول بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی و ورود بخشی از سکه‌های پیش‌فروش به بازار از جمله متغیر‌هایی بودند که در سقوط فلز گرانبهای داخلی اثر داشتند. دلار نیز در هفته اخیر تحت‌تاثیر افزایش عرضه و کاهش تقاضای احتیاطی روز‌های نزولی را پشت‌سر گذاشته است.

دنیای اقتصاد همچنین به نقل از فعالان بازار روند کاهشی نرخ ارز را عرضه ارز به بازار در روزهای مختلف می‌داند و خبر از کاهش ارزش دلار در منطقه سلیمانیه و هرات می‌دهد.

در همین زمینه روزنامه خراسان نیز خبر از « روند نزولی ارز و طلا یک هفته پس از تحریم‌ها » می‌دهد. خراسان به بازتاب این موضوع در رسانه‌های خارجی پرداخته و می‌نویسد: شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی اعلام کرد با وجود بازگشت تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران که از سیزدهم آبان آغاز شده است، بازارهای ارز و طلا در این کشور هفته آرامی را همراه با روند نزولی قیمت ها پشت سرگذاشتند.

خراسان قیمت دلار در روز گذشته را 13 هزار و 450 تومان و قیمت سکه امامی را 4 میلیون و 250 هزار تومان اعلام کرده است که نشان از کاهش قابل‌توجه نسبت به روزها و هفته‌های قبل دارد.

اما روزنامه همدلی نیز روند فعالیت بازارهای پرحاشیه اقتصادی را « آرامش بعد از طوفان » دانسته است. این روزنامه در مورد امکان تاثیرگذاری این کاهش قیمت بر قیمت کالاهای اساسی می‌نویسد: هر چند حال و هوای این روزهای بازار دیگر شبیه به چند ماه گذشته نیست و از هیجانات ارزهای بین‌المللی و حتی سکه‌ها خبری نیست، اما به باور بسیاری از کارشناسان اقتصادی، به دلیل ساختار نامناسب اقتصادی در ایران و رکود تولید، نمی‌توان امیدوار بود تا قیمت کالاهای اساسی همچنان رو به پایین باشد.

اما چنانچه اگر بحث ارز و طلا بگذریم، به خبر داغ این روزها و اظهارات محمد جواد ظریف می‌رسیم. روزنامه اعتماد با عنوان « در برابر فشار » خبر از حمایت فعالان سیاسی از گفته‌های ظریف درباره پولشویی می‌دهد.

این روزنامه در گزارش خود همچنین به بررسی اظهارات مخالفان صحبت‌های محمد جواد ظریف نیز پرداخته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.