کد مطلب: ۲۹۷۶۰۹

اردوغان خواستار گسترش روابط بانکی با ایران شد

اردوغان خواستار گسترش روابط بانکی با ایران شد

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار خود با رئیس جمهوری ایران خواستار افزایش همکاری بانکی میان دو کشور برای مقابله تحریم‌ها شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که به منظور شرکت در اجلاس سه جانبه به تهران سفر کرده بود در دیدار خود با حسن روحانی نسبت به ضرورت استفاده از ارزهای ملی در تعاملات تجاری دو جانبه تاکید کرد و خواستار بازبینی توافق تجارت ترجیحی ایران - ترکیه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اردوغان همچنین دولت آمریکا را به دلیل مواضع بی ثبات و غیرقابل قبول در مورد سایر کشورها محکوم کرد و خواستار افزایش تعاملات تجاری با تهران در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا شد. رئیس‌جمهور ترکیه گفت: با توجه به شرایط فعلی، ایران و ترکیه باید برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود برنامه‌ریزی کنند؛ ضمن اینکه دو کشور را به توسعه مناسبات تجاری با یکدیگر دعوت کرد.

اردوغان در ادامه گفت: باید در جهت توسعه، گسترش و توانمند کردن روابط در تمام بخش‌ها بیشتر تلاش کنیم و باید همکاری بانکداری افزایش و از ارزهای ملی در تجارت دو جانبه استفاده شود. بر همین اساس، رئیس‌جمهور ترکیه در اوایل هفته گذشته در جهت از بین رفتن انحصار دلار گفت که برنامه‌ای برای تجارت با ارزهای ملی با ایران دارد. همچنین در ماه آوریل هم اولین «ال سی» میان ایران و ترکیه برای انجام تراکنشات تجاری به ارزهای ملی به عنوان بخشی از تلاش دو کشور برای کنار گذاشتن دلار و یورو در تجارت دو جانبه افتتاح شد.

منبع:پرس تی وی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.