خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۱۳۸۵

سبد سهام عدالت، ۳ درصد دیگر آب رفت

سبد سهام عدالت، ۳ درصد دیگر آب رفت

در پایان هفته اول بهمن ماه، شاخص کل بورس با حدود چهار درصد افت در سطح یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد. با توجه به روند نزولی بورس، ارزش سهام عدالت هم به همین میزان با افت مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان هفته اول بهمن ماه، شاخص کل بورس با حدود چهار درصد افت در سطح یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد. با توجه به روند نزولی بورس، ارزش سهام عدالت هم به همین میزان با افت مواجه شده است.

ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته به ۱۱ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان رسید. این در حالی بود که ارزش این سبد در هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان به ثبت رسیده بود. این یعنی ارزش پرتفوی سهامداران نسبت به هفته قبل حدود ۳ درصد کاهش داشته است. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد سهام عدالت هم در پایان هفته به ۶ میلیون و ۱۱ هزار تومان کاهش یافت.

ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی هم در پایان هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیون و ۲۹ تومان کاهش یافت. این در حالی بود که هفته گذشته ارزش این سبد ۲۱ میلیون و ۷۱۸ هزار تومان بود.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ سود سهام عدالتی که سال ۱۴۰۰ به حساب مردم واریز می‌شود هنوز مشخص نیست. اما سال گذشته، سود سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۴۰۰ هزار تومان بود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۲۰۰ هزار تومان.

سود سهام عدالت سال ۹۵، برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، ۱۵۰ هزار تومان بود. این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۷۵ هزار تومان رسید. سود سهام عدالت در سال ۹۷ حدود ۲۰۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ با رشد قابل توجهی به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حالا باید دید با توجه به افت شاخص کل بورس، آیا سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، در مقایسه با واریز سال گذشته کاهش پیدا می‌کند یا نه؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یا الله

    (واویلا , واویلتا) ایکاش فقط وفقط سبد سهام عدالت کم شده بود , اما اکثریت ملت دعوت شده به بورس , هستی وهمه زندگی وحاصل دسترنج همه عمرشان را 90/ از دست دادند وپول وسرمایه وداراییشان بطور کلی نابووووووود شد.

  • سهامدار

    سهام بزرگ دولتی رو زودتر بفروشید چون هنوز ۸۵ درصد سهام عدالت هنوز فروش نرفته !!! تمام سهام بزرگ دولتی جزو سهام عدالت هستند که بشدت ریزش خواهند کرد مثلا : شستا .فولاد .فملی .شبندر.شپنا.شتران .حکشتی.خودرو.خساپا فارس .تاپیکو.تاصیکو تیپیکو .وبملت .وبصادر.وتجارت .خگستر .خپارس خاور .خکاوه .شفن . نوری. آریا .زاگرس . پارس . ………همگی جزو سهام عدالت هستند که باید بشدت فروخته شوند ! تا بشود پول فروشندگان سهام عدالت پرداخت شود . هشیار باشید و قبل از زیان بیشتر سهامی مثل شستا .فولاد .فملی و ……. سهام بزرگ دولتی را بفروشید تا زیان تان بیشتر نشود !!!

  • جعفر

    بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وسالت مثبت ۳ تو یک ماه تقریبا حدود ۸۰ درصد حجم معاملات هر روز ۲۰ الی ۵۰ عدد سهم یعنی این سهم با ۵۰ تک دونه سهم مثبت ۳ یا ۵ شده ولی سهم های دیگه با عرضه سهم ۳ میلیون کمتر یا بیشتر تو صف خرید مثبت ۲ هم نمیدن این یعنی رانت